Hoe herken je een

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

zie topic

hij jankt
1
8%
hij kraakt
2
15%
hij zingt
1
8%
hij fluit
0
Geen stemmen
hij gonst
1
8%
hij piept
0
Geen stemmen
hij zit vast
4
31%
geen idee
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Ifris
Contacteer:

Bericht: # 65018Bericht Ifris »

owww dat scheelt dan heeft het 4tje in ieder geval geen extra schade opgelopen ... :wink:

Voorlopig dan ... :lol:
>>> Keep the rubber side down <<<
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 65022Bericht Rodeo-6 »

De koppeling werkt als volgt :cry:

Je trapt de linker pedaal onder het stuurwiel naar beneden :P
Aan dat meganiek zit een stangetje een kabeltje of een cylinder met een olieleiding. :D

Met behulp van een van deze dingen wordt je spierkracht via een hevel in het koppelings huis, over gebracht op het druklager.

Dit druklager drukt dan vervolgens op een plaat met stalen veren. :x
Aan deze stalen veren zit een yzeren ring vast, deze wordt hierdoor richting versnellingsbak geduwt.

Aan de andere kant van dit gebeuren, zit op het moteurblok net zo'n stalen ring :wink:
Men noemt dit ook wel het vliegwiel :oops:
Omdat 1 ring dus van positie kan veranderen wordt hierdoor de koppelings plaat, die daar tussen hangt vrij gedrukt :o

In leken taal noemt men dit ontkoppelen :evil:

Je onderbreekt dus infeite de gekoppelde verbinding tussen de moteur en de versnellingsbak :)

Dit is alleen nodig als je van versnelling wilt wisselen :(

En nu niet vragen waarom dat dan nodig is,wat daar heb ik nu geen zin in om dat ook nog te gaan vertellen.

Bovendien hoef je helemaal niet te ontkoppelen om van versnelling te kunnen wisselen, mits je het truukje weet :wink:
>> Doe mij maar een DAF <<
Ifris
Contacteer:

Bericht: # 65025Bericht Ifris »

da truckje heb ik wel eens geprobeert met een oude Ford Courier, maar dat ging niet helemaal goed geloof ik , een hoop herrie enzo en na een half uurtje was de wegenwacht ter plaatse die mij naar de garage heeft gesleept :lol:
>>> Keep the rubber side down <<<
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 65037Bericht Bruutmans »

Ging met het Tomos brommertje ook perfect,heb geloof ik dik een jaar zonder koppeling rondgereden :lol:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
p304c

Bericht: # 65039Bericht p304c »

ik heb vorige week op de motor de laatste drie kilometer naar huis gereden met een gebroken koppelingskabel (ja ik weet het, achterstallig onderhoud). lukt ook prima, tenzij er een auto van rechts komt en je net niet snel genoeg de vrij kan vinden. dan is het toch mooi lastig om na het herstarten weer van z'n plek te komen.
diede

Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Plaats reactie