R4 GTL 85

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

BVDP

Re: R4 GTL 85

Bericht: # 185739Bericht BVDP »

Nog wat verder gewerkt. Wat klein spul terug geplaatst. Ook de stuurkolom en de voorruit. Het is nu de motor er uit is nog gemakkelijk om ze naar beneden te drukken. Vooraf de rubber in de zon gelegd zodat hij goed warm was, dan rondom het raam gedaan en een nachtje laten liggen. Tape er op om de rubber goed op het raam te houden en koord in de rubber gelegd. Dan het geheel naar de wagen en iemand gevraagd de raam naar onder te drukken terwijl ik van onderaan uit de koord gebruikte om de rubber over de sponning te trekken. Sponning vooraaf wat ingesmeerd met afwasmiddel. Het ging vrij vlot. Ook de stuurkolom staat er terug in. Ziet er voorlopig goed uit maar ff wachten tot alles gemonteerd is. Wel een remleiding in gekort om ze netjes te krijgen. Een extra beugeltje gemaakt om ze de een rij te krijgen voor ze door de rubber komen.
Ook begonnen met motor en versnellingsbak klaar te maken voor montage. Eerst motor in de lift gehangen. Ik had de keerring van de krukas gemonteerd, daarna vliegwiel en koppeligsplaat. Toen ik daarna mijn werkbank wat opruimde merkte ik dat in het papieren zakje van de keerring nog wat zat: de spiraal van de keerring :o . Nooit geweten dat die er los bij zat of eruit gevallen was. Keerring er dus terug uit en nieuwe bestellen. Balen was dat.
Iemand nog een foto van de interieurverlichting. Bij mijn wagen zit er een gat op de plaats waar het lichtje moet komen en ik heb geen idee waarom. Zie foto.

Groet, Bart

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie