Nog wat verder gewerkt aan de R4 maar niets spectaculair.
De kabelboom verder aangesloten, gereinigd en gecontroleerd; Hier en daar wat stekkertjes moeten vervangen maar ook wat draden die een flink eind gecorrodeerd waren. Stuk af geknipt en nieuw stuk eraan gesoldeerd. Stelt allemaal niet veel voor maar er kruipt flink tijd in. Ook mijn elektrische ruitensproeier aan gesloten. Verder verdeler, bobine en water en oliecontact. Ook een lichtverklikker erop gezet.
Dan de zekeringkast leeg gemaakt en de batterij aan gesloten. Eén voor één de zekeringen terug geplaatst. Geen probleem behalve bij de interieurverlichting; Daar had ik een verkeerd contact aan gesloten dus kortsluiting. Na een contactwissel was dat op gelost. Het LEDlampje dat ik erin had gestoken geeft flink meer licht dan het origineel en wordt niet warm

.
Ventilator en ruitenwisser werkte ook niet maar dat was opgelost door het contact op te zetten
Ook stoplichten, dashboardverlichting en zo getest zodat dat hoofdstuk klaar is.
Gaskabel heb ik ondertussen ook gelelegd want die is langer dan origineel. Chokekabel is ook langer maar dat is lastiger te vinden en kan ook moeilijk aan gepsast worden. Ik ga proberen een r5 kabel met een elektrisch contact op de kop te tikken.
Daarna dashboard en aanverwanten gemonteerd. Hopelijk definitief.
Nu bezig met de achterklep. Rubber en slot had ik al gemonteerd, net als het derde remlicht.
De veer van de achterklep mist de plastiek afdekkap. Iemand een idee waar dat te krijgen is?
Nu weer eerst weer wat vakantie.
Groet, Bart