F4 gehaald uit Frankrijk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Hoeft in Frankrijk niet te worden uitgeschreven. Is in Nederland van belang voor de wegenbelasting en APK. Hier is er geen wegenbelasting en de vorige eigenaar kan simpel melden dat de auto naar het buitenland is gegaan. Er bestaat nog niet zo iets als in Nederland dat de gegevens via een database zijn gekoppeld en je automatisch een bekeuring krijgt als de auto niet is gekeurd of verzekerd. Dat komt alleen naar boven bij een politiecontrole en die zal dit overigens hele mooie autootje (gefeliciteerd !!!!) niet meer met dit franse kenteken meemaken denk ik. Veel plezier er mee !!!! Ik heb hier nu 3 auto's gesloopt zonder ze af te melden. Geen probleem.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Kijk dat komt nu mooi uit, iemand met éénzelfde carrosserie.
Ik heb dus sinds kort ook een F4 bestel, met dat ene zijruitje en zonder tussenschot.
Hoe wordt dat nu geregeld bij de RDW, via email wordt ik niet echt wijzer van die lui?
In 2002 al eens een F4 combi ingevoerd, maar die ging gewoon als geel over met een schamele fl. 80,- BPM
Groet, rudi.
Ik heb dus sinds kort ook een F4 bestel, met dat ene zijruitje en zonder tussenschot.
Hoe wordt dat nu geregeld bij de RDW, via email wordt ik niet echt wijzer van die lui?
In 2002 al eens een F4 combi ingevoerd, maar die ging gewoon als geel over met een schamele fl. 80,- BPM
Groet, rudi.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
@lesmagnacs: dank voor de geruststelling.
@Rudi: let op, deze F4 heeft twee zijruitjes en dan mag er blijkbaar geen grijs kenteken op. Eén ruitje aan de rechterkant is nog wel toegestaan. Maar dan moet er ook een tussenschot in zitten. Regeltjes
. Ik had zo'n nieuwe kentekencombinatie met drie letters wel grappig gevonden, maar ach...die is straks ook niet bijzonder meer.
Ook belangrijk om te weten: invoer als bedrijfswagen kan alleen in combinatie met een APK. En die besteed ik liever uit aan mijn vaste garage.
In 2002 hadden we de euro toch al?
@Rudi: let op, deze F4 heeft twee zijruitjes en dan mag er blijkbaar geen grijs kenteken op. Eén ruitje aan de rechterkant is nog wel toegestaan. Maar dan moet er ook een tussenschot in zitten. Regeltjes

Ook belangrijk om te weten: invoer als bedrijfswagen kan alleen in combinatie met een APK. En die besteed ik liever uit aan mijn vaste garage.
In 2002 hadden we de euro toch al?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Over die €... ik weet het niet meer.-Trelleur- schreef:@lesmagnacs: dank voor de geruststelling.
@Rudi: let op, deze F4 heeft twee zijruitjes en dan mag er blijkbaar geen grijs kenteken op. Eén ruitje aan de rechterkant is nog wel toegestaan. Maar dan moet er ook een tussenschot in zitten. Regeltjes. Ik had zo'n nieuwe kentekencombinatie met drie letters wel grappig gevonden, maar ach...die is straks ook niet bijzonder meer.
Ook belangrijk om te weten: invoer als bedrijfswagen kan alleen in combinatie met een APK. En die besteed ik liever uit aan mijn vaste garage.
In 2002 hadden we de euro toch al?
Hitl*r had het ook al over 1 Europa.
Ach 2 slechten...
Ik heb rechts inderdaad slechts 1 zijruitje, maar om grijs te rijden sta ik ook een bepaalde zitruimte af en dat wil ik niet, daarbij is APK bij mijn vaste garage wel zo prettig, meteen een klein beurtje en de wagen kan er weer 5.000 km tegen.
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Ja CT is bij ons controle technique.
Wat de grijs kenteken keuring betreft zijn er diverse criteria.
Ik heb ooit een Mercedes v230 gehad en die kon grijs gekeurd worden nadat alle stoelen er uitgehaald waren en een doorschuifbalk tussen de achterruimte en de voorstoelen er ingelast. Niet hoger dan 30 centimeter.
Alle ramen mochten er in blijven. De laadruimte was nu groot genoeg om een bepaald piepschuimen testblok wat ze hebben er in te zetten. Toen mocht hij dus met ramen en zonder tussenschot grijs rijden. (p.s. in Frankrijk deed ik de stoelen er weer in hi hi) Aftrek BPM van 47 % met dezelfde basisprijs voor de auto als in Frankrijk. Dat wil zeggen voor !!! BPM optelling. IK heb zo dus 47% van de prijs van de auto gehaald.
Maar zie onderschrift......
Wat de grijs kenteken keuring betreft zijn er diverse criteria.
Ik heb ooit een Mercedes v230 gehad en die kon grijs gekeurd worden nadat alle stoelen er uitgehaald waren en een doorschuifbalk tussen de achterruimte en de voorstoelen er ingelast. Niet hoger dan 30 centimeter.
Alle ramen mochten er in blijven. De laadruimte was nu groot genoeg om een bepaald piepschuimen testblok wat ze hebben er in te zetten. Toen mocht hij dus met ramen en zonder tussenschot grijs rijden. (p.s. in Frankrijk deed ik de stoelen er weer in hi hi) Aftrek BPM van 47 % met dezelfde basisprijs voor de auto als in Frankrijk. Dat wil zeggen voor !!! BPM optelling. IK heb zo dus 47% van de prijs van de auto gehaald.
Maar zie onderschrift......
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Ja, dat is raar, in Nederland is er geen onafhankelijke keuringsinstantie. De jaarlijkse verplichte keuring wordt door gewone garages uitgevoerd, die vervolgens de gevonden gebreken zelf kunnen gaan repareren. Kassa!
Tot 2006 was het zo dat de RDW de technische controle deed bij alle importauto's. Na een klacht van de Europese Commissie is daar een eind aan gekomen. Immers, vrij verkeer van goederen binnen de EU. De voertuigidentiteitscontroles blijven bestaan voor een goede vastlegging in het Nederlandse kentekenregister en de opsporing en bestrijding van voertuigcriminaliteit. (gekopieerde tekst)
Tot 2006 was het zo dat de RDW de technische controle deed bij alle importauto's. Na een klacht van de Europese Commissie is daar een eind aan gekomen. Immers, vrij verkeer van goederen binnen de EU. De voertuigidentiteitscontroles blijven bestaan voor een goede vastlegging in het Nederlandse kentekenregister en de opsporing en bestrijding van voertuigcriminaliteit. (gekopieerde tekst)
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
das balen!
Hier is het ook zo dat als een garage met een auto naar de keuring gaat je er veeeeel makkelijker door bent dan als particulier. (Die controleurs hebben ook een wagen die onderhoud nodig heeft hé...)
Wat ook een 'tip' is, als er iets mis is, gat ofzo dat moet gelast worden dan doe je dat best zelf op voorhand (duh) met industriele lijm, veel makkelijker en supersterk.
Je verft dat goed dicht, onderaan ook lekker dicht pappen, veel rijden zodat het niet op valt en de keuring merkt niets. Als ze het gat opmerken en je moet het dan nog doen dan MOET je lassen, al is lijmen tegenwoordig vaak even sterk.
Hier is het ook zo dat als een garage met een auto naar de keuring gaat je er veeeeel makkelijker door bent dan als particulier. (Die controleurs hebben ook een wagen die onderhoud nodig heeft hé...)
Wat ook een 'tip' is, als er iets mis is, gat ofzo dat moet gelast worden dan doe je dat best zelf op voorhand (duh) met industriele lijm, veel makkelijker en supersterk.
Je verft dat goed dicht, onderaan ook lekker dicht pappen, veel rijden zodat het niet op valt en de keuring merkt niets. Als ze het gat opmerken en je moet het dan nog doen dan MOET je lassen, al is lijmen tegenwoordig vaak even sterk.
Die technische controle is natuurlijk wel bedoeld voor je eigen veiligheid en die van medeweggebruikers. Het is niet alleen een noodzakelijk kwaad wat je met zo min mogelijk moeite moet oplossen of omzeilen...
voor de volledigeheid Roen: onafhankelijke garages mogen de apk uitvoeren, maar hebben daar wel weer een licentie voor nodig en worden gecontroleerd of ze hun werk goed doen.
voor de volledigeheid Roen: onafhankelijke garages mogen de apk uitvoeren, maar hebben daar wel weer een licentie voor nodig en worden gecontroleerd of ze hun werk goed doen.
- lesmagnacs
- Berichten: 304
- Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
- Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
- Contacteer:
Hier (in France) zijn alleen onafhankelijke keuringsstations die de keuring mogen uitvoeren. Voordeel : geen gezochte klusjes die eigenlijk niet nodig zijn. De Nederlandse garages willen nog wel eens iets afkeuren wat nog een jaartje had meegekund om een reparatie uit te kunnen voeren.
In Frankrijk 1 x per 2 jaar keuren van de auto en diesels iedere jaar roetmeting. Bepaalde reparaties moeten na afkeuren worden uitgevoerd en dan moet hij weer terug voor de 'herkeuring'. Er zijn ook punten waar alleen melding van wordt gemaakt zoals lampjes defect, lichte ruimte in een fusee etc. Deze reparaties worden aanbevolen maar je hoeft niet met de auto voor de herkeuring. Overigens moet de bestuurder van de auto iedere 4 jaar voor de keuring voor je rijbewijs verlengd kan worden.
In Frankrijk 1 x per 2 jaar keuren van de auto en diesels iedere jaar roetmeting. Bepaalde reparaties moeten na afkeuren worden uitgevoerd en dan moet hij weer terug voor de 'herkeuring'. Er zijn ook punten waar alleen melding van wordt gemaakt zoals lampjes defect, lichte ruimte in een fusee etc. Deze reparaties worden aanbevolen maar je hoeft niet met de auto voor de herkeuring. Overigens moet de bestuurder van de auto iedere 4 jaar voor de keuring voor je rijbewijs verlengd kan worden.

Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes