F4 gehaald uit Frankrijk

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 93616Bericht lesmagnacs »

Hoeft in Frankrijk niet te worden uitgeschreven. Is in Nederland van belang voor de wegenbelasting en APK. Hier is er geen wegenbelasting en de vorige eigenaar kan simpel melden dat de auto naar het buitenland is gegaan. Er bestaat nog niet zo iets als in Nederland dat de gegevens via een database zijn gekoppeld en je automatisch een bekeuring krijgt als de auto niet is gekeurd of verzekerd. Dat komt alleen naar boven bij een politiecontrole en die zal dit overigens hele mooie autootje (gefeliciteerd !!!!) niet meer met dit franse kenteken meemaken denk ik. Veel plezier er mee !!!! Ik heb hier nu 3 auto's gesloopt zonder ze af te melden. Geen probleem.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2102
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Made

Bericht: # 93617Bericht Rudi »

Kijk dat komt nu mooi uit, iemand met éénzelfde carrosserie.

Ik heb dus sinds kort ook een F4 bestel, met dat ene zijruitje en zonder tussenschot.

Hoe wordt dat nu geregeld bij de RDW, via email wordt ik niet echt wijzer van die lui?

In 2002 al eens een F4 combi ingevoerd, maar die ging gewoon als geel over met een schamele fl. 80,- BPM

Groet, rudi.
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 93619Bericht -Trelleur- »

@lesmagnacs: dank voor de geruststelling.

@Rudi: let op, deze F4 heeft twee zijruitjes en dan mag er blijkbaar geen grijs kenteken op. Eén ruitje aan de rechterkant is nog wel toegestaan. Maar dan moet er ook een tussenschot in zitten. Regeltjes :roll:. Ik had zo'n nieuwe kentekencombinatie met drie letters wel grappig gevonden, maar ach...die is straks ook niet bijzonder meer.
Ook belangrijk om te weten: invoer als bedrijfswagen kan alleen in combinatie met een APK. En die besteed ik liever uit aan mijn vaste garage.

In 2002 hadden we de euro toch al?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
FF Erik
Berichten: 957
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 8:04 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 93621Bericht FF Erik »

Dankjewel voor de info over de kosten Trelleur.
Ik vind het een hele leuke wagen.
Echt een aanwinst voor de Nederlandse wegen!
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2102
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Made

Bericht: # 93623Bericht Rudi »

-Trelleur- schreef:@lesmagnacs: dank voor de geruststelling.

@Rudi: let op, deze F4 heeft twee zijruitjes en dan mag er blijkbaar geen grijs kenteken op. Eén ruitje aan de rechterkant is nog wel toegestaan. Maar dan moet er ook een tussenschot in zitten. Regeltjes :roll:. Ik had zo'n nieuwe kentekencombinatie met drie letters wel grappig gevonden, maar ach...die is straks ook niet bijzonder meer.
Ook belangrijk om te weten: invoer als bedrijfswagen kan alleen in combinatie met een APK. En die besteed ik liever uit aan mijn vaste garage.

In 2002 hadden we de euro toch al?
Over die €... ik weet het niet meer.
Hitl*r had het ook al over 1 Europa.

Ach 2 slechten...

Ik heb rechts inderdaad slechts 1 zijruitje, maar om grijs te rijden sta ik ook een bepaalde zitruimte af en dat wil ik niet, daarbij is APK bij mijn vaste garage wel zo prettig, meteen een klein beurtje en de wagen kan er weer 5.000 km tegen.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 93624Bericht Roen »

wat is APK?
dat kennen we in belgie niet denk ik...
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 93625Bericht -Trelleur- »

Algemene Periodieke Kwelling.
Ook wel Altijd Pijnlijke Kosten genoemd.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 93627Bericht cees en jantine »

APK is de "schouwing" in belgie als ik me niet vergis...
en de CT (controle technique) in frankrijk??
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 93629Bericht lesmagnacs »

Ja CT is bij ons controle technique.
Wat de grijs kenteken keuring betreft zijn er diverse criteria.
Ik heb ooit een Mercedes v230 gehad en die kon grijs gekeurd worden nadat alle stoelen er uitgehaald waren en een doorschuifbalk tussen de achterruimte en de voorstoelen er ingelast. Niet hoger dan 30 centimeter.
Alle ramen mochten er in blijven. De laadruimte was nu groot genoeg om een bepaald piepschuimen testblok wat ze hebben er in te zetten. Toen mocht hij dus met ramen en zonder tussenschot grijs rijden. (p.s. in Frankrijk deed ik de stoelen er weer in hi hi) Aftrek BPM van 47 % met dezelfde basisprijs voor de auto als in Frankrijk. Dat wil zeggen voor !!! BPM optelling. IK heb zo dus 47% van de prijs van de auto gehaald.
Maar zie onderschrift......
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 93630Bericht Roen »

wat is dan het verband tussen APK en je garage ?
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 93632Bericht -Trelleur- »

Ja, dat is raar, in Nederland is er geen onafhankelijke keuringsinstantie. De jaarlijkse verplichte keuring wordt door gewone garages uitgevoerd, die vervolgens de gevonden gebreken zelf kunnen gaan repareren. Kassa!

Tot 2006 was het zo dat de RDW de technische controle deed bij alle importauto's. Na een klacht van de Europese Commissie is daar een eind aan gekomen. Immers, vrij verkeer van goederen binnen de EU. De voertuigidentiteitscontroles blijven bestaan voor een goede vastlegging in het Nederlandse kentekenregister en de opsporing en bestrijding van voertuigcriminaliteit. (gekopieerde tekst)
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 93634Bericht Roen »

das balen!

Hier is het ook zo dat als een garage met een auto naar de keuring gaat je er veeeeel makkelijker door bent dan als particulier. (Die controleurs hebben ook een wagen die onderhoud nodig heeft hé...)

Wat ook een 'tip' is, als er iets mis is, gat ofzo dat moet gelast worden dan doe je dat best zelf op voorhand (duh) met industriele lijm, veel makkelijker en supersterk.
Je verft dat goed dicht, onderaan ook lekker dicht pappen, veel rijden zodat het niet op valt en de keuring merkt niets. Als ze het gat opmerken en je moet het dan nog doen dan MOET je lassen, al is lijmen tegenwoordig vaak even sterk.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 93637Bericht brecht »

Die technische controle is natuurlijk wel bedoeld voor je eigen veiligheid en die van medeweggebruikers. Het is niet alleen een noodzakelijk kwaad wat je met zo min mogelijk moeite moet oplossen of omzeilen...

voor de volledigeheid Roen: onafhankelijke garages mogen de apk uitvoeren, maar hebben daar wel weer een licentie voor nodig en worden gecontroleerd of ze hun werk goed doen.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 93640Bericht lesmagnacs »

Hier (in France) zijn alleen onafhankelijke keuringsstations die de keuring mogen uitvoeren. Voordeel : geen gezochte klusjes die eigenlijk niet nodig zijn. De Nederlandse garages willen nog wel eens iets afkeuren wat nog een jaartje had meegekund om een reparatie uit te kunnen voeren.
In Frankrijk 1 x per 2 jaar keuren van de auto en diesels iedere jaar roetmeting. Bepaalde reparaties moeten na afkeuren worden uitgevoerd en dan moet hij weer terug voor de 'herkeuring'. Er zijn ook punten waar alleen melding van wordt gemaakt zoals lampjes defect, lichte ruimte in een fusee etc. Deze reparaties worden aanbevolen maar je hoeft niet met de auto voor de herkeuring. Overigens moet de bestuurder van de auto iedere 4 jaar voor de keuring voor je rijbewijs verlengd kan worden. :cry:
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
plakjes
Berichten: 496
Lid geworden op: do aug 09, 2007 2:43 pm

Bericht: # 93641Bericht plakjes »

he Trelleur wat was je nou in nederland nog kwijt bij de rdw?
voor nederlands kenteken bpm enz
Plaats reactie