Ik zou proberen het zo origineel mogelijk terug te krijgen, als dit niet mogelijk is probeer het dan aan allebei de kanten hetzelfde te krijgen. Omdat keurmeesters daar toch naar kijken.Rudi schreef:Je bent echt helemaal te gek bezig, maar nou heb ik aan jou een vraag over lassen aan het chassis?
Wat mag je wel en wat mag je niet lassen tbv de jaarlijkse APK en de veiligheid daaromheen?
Ben namelijk gewezen op laswerk aan de dragende balk van de achterwiel ophanging, zowel links als rechts, ziet er redelijk professioneel uit, maar toch...
Ik hoor het graag van je, of een ander die die wijsheid in pacht heeft.
Groet, Rudi.
Je zou zoals lecar doet een dikkere plaat erin kunnen lassen. Ik heb het weer met 2 gegalvaniseerde op originele manier gedaan. Zorg dat het goed word gelast, anders is de balk niet veel beter dan met roest...
Ik weet niet of er al aan de achterbalken is gelast. Maar ik zou het dubbele staal er sowieso uit slijpen. Let even op de versteviging, die in de balk zit daar zit ook dubbel metaal dus vaak roest.
Over de APK kan ik je weinig vertellen, of ik moet mijn vader eens uithoren, maar wellicht kan lecar of andere, die vaker 4tjes door de keuring hebben geholpen je daarmee helpen.
Als je verder nog wat wil weten hoor ik het wel.
groeten,
Gijs