kleppen stellen GTL '85

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Neeelz

Bericht: # 85278Bericht Neeelz »

brecht schreef:
Neeelz schreef: ... ik kan namelijk elk moment vader worden, ...
bij de meeste mensen duurt dat 9 maanden :lol:
Dat klopt, en nog twee dagen en de negen maanden zijn voorbij... maar ja, baby's houden zich niet altijd aan de kalender...

Met wat routine zal het sneller gaan (die baby? :D ), maar gewoon beginnen moeilijk is het niet toch?
het is inderdaad niet moeilijk, ben gewoon begonnen en het kwam goed! Het kleppen stellen dan!
Een quatrelle is het wel!
brecht
Contacteer:

Bericht: # 85280Bericht brecht »

haha

dit wordt bijna net zo dubbelzinnig als die brand in de parenclub vanacht: linkje

- t ging er heet aan toe daar
- zou de brandweer al uitgerukt zijn?
enz. enz. maar dan kunnen we een heel topic vullen :roll:
a-t-1

Bericht: # 85386Bericht a-t-1 »

Neeelz schreef:Over kleppenstellen: ik ben gisteren aan het stellen gegaan, was wel nodig, bij een inlaatklep kreeg ik er zelfs een voelermaatje van 0,30 mm tussen (ipv 0,15 mm.)!
Ik kan me herinneren dat te veel speling minder erg is dan te weinig speling? (Omdat met te weinig speling de kleppen op een kiertje blijven staan tijdens de plof, wat niet zo goed is voor de kleppen.) Klopt dat?

Off topic:
Neeelz schreef:Het duurde langer dan gedacht, die pakking was echt 20 minuten prutsen, en dan gaat het niet goed, en dan begin je te schelden (ik wel) en dan duurt het nog langer. maar hij zit er in en volgens mij goed.
Het stellen zelf duurde denk ik bijna een half uur. Kan met routine vast sneller.
Zo gaat sleutelen altijd (bij mij): 't klusje zelf is zo geklaard, maar voordat alle vastgeroeste moertjes/boutjes los zijn, je alles (in de juiste volgorde, met alle benodigde ringetjes etc.) weer aan elkaar gedraaid hebt, en daarna de rest van de onderdelen (die eraf moesten om erbij te kunnen) weer terug op hun plek hebt, is het euforische gevoel dat 't klusje gelukt is :D soms weer omgeslagen in blinde haat :evil: op al die dingen die niet wilden omdat je honger hebt, moe bent en 't donker wordt, je planning in de soep loopt en je niet zat te wachten op dat gepruts terwijl 't klusje allang geklaard is.
Maar als je'm dan de garage weer uitrijdt, da's weer machtig... 8)
Neeelz

Bericht: # 85390Bericht Neeelz »

Ik ga straks even proberen of ie wil starten, nog een paar slangetjes en dingetjes, moet binnen een half uur lukken!
GijSsie

Bericht: # 85393Bericht GijSsie »

start die al dan :wink: ?
Savane 1993 =D
Neeelz

Bericht: # 85394Bericht Neeelz »

Ehm, het aansluiten en controleren of ie start gaat binnen een half uur lukken, vanaf het moment dat ik er aan begin. En dat is vanavond, hij staat niet bij huis, is dus iets lastiger dan mensen die in zeeland onwijs veel ruimte tot hun beschikking hebben! :wink:
GijSsie

Bericht: # 85397Bericht GijSsie »

Neeelz schreef:Ehm, het aansluiten en controleren of ie start gaat binnen een half uur lukken, vanaf het moment dat ik er aan begin. En dat is vanavond, hij staat niet bij huis, is dus iets lastiger dan mensen die in zeeland onwijs veel ruimte tot hun beschikking hebben! :wink:
vlak dat niet uit want lassen moet ik nog altijd buiten! en verder is t ook maar een garage voor 1 autootje hoor....

maar inderdaad ik ben met de gemeente aan t kijken of ik hier in de buurt een loodsje kan zetten.
Savane 1993 =D
Neeelz

Bericht: # 85450Bericht Neeelz »

Hij doettut! Gisteren zoals gezegd even langs geweest, een en ander er (in een keer!) weer opgeschroefd en gestart. Duurde even want het benzinefilter had ik ook maar eens vervangen en was dus leeg, maar toen ie startte liep ie wel mooi. Het lijkt iets meer een renault geluid: iets hoger ofzo. In ieder geval is het getikketik weg, dus het was echt wel nodig!
Daarnaast zit er een piep/schurend geluid in wat weggaat zodra je de koppeling een halve centimeter indrukt: is dat de drukgroep die niet goed staat? Of de aanslag van de koppeling, of hoe heet dat?
Willem de Zwijger

Bericht: # 85453Bericht Willem de Zwijger »

IK ben bang dat het hier de drukgroep betreft, en dat deze versleten is, dus de boel moet los. Kun je ook gelijk de koppeling vervangen. Alsmede de krukas en nokkenasafdichting onderhanden nemen. Is effe werk, maar dan hebbie wel wat.
Plaats reactie