afslaan bij remmen

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

afslaan bij remmen

Bericht: # 60846Bericht Emma »

nog een vraagje: als je remt slaat direct de motor af (en start daarna weer moeilijk) iemand een tip waar dit aan kan liggen?
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 60848Bericht Rik »

had ik ook, ook stationair onregelmatig? of juist veel te hard stationair?

Bij mij zijn de contactpuntjes vernieuwd, nieuwe condensator en een goede nieuwe afstelling van de motor, en het probleem is over!

maar of het daar nu aan lag??
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 60850Bericht -Trelleur- »

Hmmm, afslaan bij remmen.....
Een vraagje ter verduidelijking:
als je de rem intrapt, sla je dan links- of rechtsaf?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 60851Bericht Rik »

alleen de motor slaat af, de rest gaat rechtdoor, jeetje bijdehand hoor, had er een van mij kunnen zijn!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 60858Bericht -Trelleur- »

:D Ja ik dacht ik moet Rik even voor zijn, en Brutus had ik ook voor mogelijk gehouden.....
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 60861Bericht marco »

wat draaien aan die schroef op je carburateur bij je gaskabel, zodat ie stationair iets meer toeren gaat draaien (hielp bij mij in ieder geval)
Hugo
Berichten: 284
Lid geworden op: do apr 14, 2005 7:48 pm
Locatie: Dieren
Contacteer:

Bericht: # 60869Bericht Hugo »

Alle slangen rond carburateur en spruitstuk heel?
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 60879Bericht Rik »

das waar ook, bij mij was er ook een slang van de carburateur afgeschoten en dus veel valse lucht, vacuum probleempje dus
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 60900Bericht Emma »

slangen heel, stationair toerental is al opgedraaid, alle onderdelen van de verdeler vernieuwd + kabels en bougies en carbcleaner erdoor gegooid en nog steeds geen resultaat. oh ja, ook de kleppen al gesteld. Nu dus de carb maar eens open en beter schoonpoetsen. Sproeiers zijn ook al doorgespoten, dus wat blijft er nog over? vacuumvervroeger of ontstekingstijdstip afstellen?
Emma
Berichten: 67
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 60901Bericht Emma »

slangen heel, stationair toerental is al opgedraaid, alle onderdelen van de verdeler vernieuwd + kabels en bougies en carbcleaner erdoor gegooid en nog steeds geen resultaat. oh ja, ook de kleppen al gesteld. Nu dus de carb maar eens open en beter schoonpoetsen. Sproeiers zijn ook al doorgespoten, dus wat blijft er nog over? vacuumvervroeger of ontstekingstijdstip afstellen?
Rik
Berichten: 2690
Lid geworden op: di jan 18, 2005 11:29 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 60904Bericht Rik »

bij mij hielp het vervangen van de puntjes en condensator ook goed, dus wie weet, slangetjes ook nergens gescheurd, of het pijpje gescheurd waar het slangetje op moet?
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Gebruikersavatar
Bruutmans
Berichten: 1003
Lid geworden op: do mei 20, 2004 2:00 am
Locatie: Beak blif Beak
Contacteer:

Bericht: # 60936Bericht Bruutmans »

carbcleaner??
Is dat van die prut die je door de benzine moet mengen en dan word je carb. schoon?

Haal em eraf en leg em een nachtje in een badje van diesel,werkt duizend keer beter als smeerseltjes/schoonfruttertjes of wat dan ook. :wink:
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Vincenti
Berichten: 62
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 10:42 pm
Locatie: Dorpje a/d Amstel

Bericht: # 61071Bericht Vincenti »

Oh??? Interessant! :o

Toch eens proberen.

Gewoon helemaal kopje onder? Moet ik er voortijds nog wat van afhalen of zijn alle carbcomponenten dieselbestendig?
6TL77
Gebruikersavatar
Ifris
Berichten: 82
Lid geworden op: di aug 02, 2005 12:23 am
Locatie: Putten
Contacteer:

Bericht: # 63547Bericht Ifris »

Als ie al zo snel afslaat en daarna moeilijk te starten is en niet te arm afgesteld staat, vraag ik me af op ie niet wat te rijk is afgesteld qua brandstof (ipv te arm), heb dit probleem ooit eens met mijn Florettje gehad ... :wink:
>>> Keep the rubber side down <<<
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 63757Bericht Mustangsally »

Wij hebben dit zelfde probleem ook gehad. Ook eerst van alles geprobeert, maar niets leek te helpen.

Toen de contactpuntjes nog eens van heel dichtbij bekeken, en die bleken eigenlijk compleet weg te zijn, hoewel ze er op het eerste oog echt goed uitzagen.

Puntjes vernieuwd, meteen maar even nieuwe condensator erbij, en heel strak op het exact juiste tijdstip gezet. Resultaat? Een perfect lopend motortje die een top haalt van 130 km/h ( 850 cc blokje ) en never nooit meer afslaan. Ook loopt het blokje nu superzuinig, en kan er zelfs 50 in de 4-de versnelling gereden worden..... kosten? Alles bij elkaar iets van 10 of 20 euro en een half uurtje werk!
Plaats reactie