Marieke heeft NU pech raad het probleem

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

wat was 't probleem?

vuile carborateur
3
17%
vuile tank
1
6%
benzine pomp
2
11%
benzine dop
12
67%

Totaal aantal stemmen: 18

Moaske
Contacteer:

Bericht: # 55651Bericht Moaske »

p304c schreef:als ze toch vanavond willen komen is het dan niet makkelijker om die 6023 en een halve tas bij hun in de auto te laden? hoef je daar morgen niet mee te sjouwen.
Da's alvast een briljant plan natuurlijk, en ik denk (weet haast wel zeker na eveluatie van volledig topic/probleem) dat het echt wel gefixt is met een benzindop.
En anders moe je maar bellen naar de zuidelijke hulp- en sleep-diensten ;) 8) (voor extreme noodgevallen zoekt werk het maar ff uit hoor)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
mariek

Bericht: # 55663Bericht mariek »

ze hebben afgebeld......
Rik

Bericht: # 55664Bericht Rik »

daar gaat het hele plan......

maar een voordeel, je viertje kan nu ook niet stilvallen....
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
mariek

Bericht: # 55666Bericht mariek »

is ook weer zo...
Adriaan Dus
Contacteer:

Bericht: # 55676Bericht Adriaan Dus »

Hallo, hier ik weer effe.
Je probleem is dus niet geheel opgelost door de benzinedop te veranderen.
Je gaf aan dat er lucht uitblaast als je hem openmaakt, dat is ook niet goed, er hoort ook nog ergens een slangetje te zitten als ontluchting en dat is dus blijkbaar verstopt of niet aanwezig, dat is ook als overloop voor je tank in gebruik.
Je kan het zien zitten (als het er zit dus) door onder het achterscherm te duiken en langs de vulpijp te koekeloeren

Ik dacht dat daar wel iemand op zou komen maar nee hoor, moet ik het toch maar even zelf melden.
ex lid nr 3602
schoapke

Bericht: # 55679Bericht schoapke »

zaterdag dus nog de zelfde tijd?? of moet ik je in Utrecht ophalen??? anders geef naar een belletje. Gaat wat makkelijker dan via het forum.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rik

Bericht: # 55709Bericht Rik »

maar er is zaterdag dus een mini sleuteldag in het zuiden des lands??
Willem de Zwijger

Bericht: # 55710Bericht Willem de Zwijger »

Adriaan schreef:Je probleem is dus niet geheel opgelost door de benzinedop te veranderen.
Je gaf aan dat er lucht uitblaast als je hem openmaakt, dat is ook niet goed, er hoort ook nog ergens een slangetje te zitten als ontluchting en dat is dus blijkbaar verstopt of niet aanwezig, dat is ook als overloop voor je tank in gebruik.
Je kan het zien zitten (als het er zit dus) door onder het achterscherm te duiken en langs de vulpijp te koekeloeren
Adriaan, wellicht ter aanvulling op je sublieme denkraam (je was de eerste die op de ontluchting van de dop kwam, gefeliciteerd !): het ontluchtingsslangetje wat van de tank af komt gaat via een zij-ingang in het vul kanaal, en wordt dus ook afgesloten door de tankdop.
En een mogelijke verklaring voor zowel het 'lucht-uitblazen' als 'vacuum zuigen' ligt in een tankdop die niet kan ademen:
- 'lucht-uitblazen' : des nachts daalt de temperatuur van de omgeving, daarmee de temperatuur van de benzine in de tank, daarmee de druk in de tank (het verschijnsel vloeistof/damp evenwicht veronderstel ik bekend). De dop is niet 100 % dicht en zuigt in de loop van de nacht wat lucht aan. Nu gaat de zon op, de omgeving wordt warm, de benzine ook, en dus neemt de tankdruk toe, en kan boven de omgevingsdruk stijgen. Als je nu de dop open draait blaast er 'lucht' oftewel een lucht/ benzinedamp mengsel naar buiten.
- 'vacuum zuigen': dat had je zelf al verklaard: wegpompen van benzine verlaagt de druk in de behoorlijk goed afgesloten tank. Ook hier zie je dat de auto na verloop van tijd weer start en even loopt. De wordt verklaard door een beetje lucht inlek omdat de dop niet 100 % dicht is, of door verdampende benzine die de druk weer iets doet oplopen.
Ik dacht dat Mariek de dop eraf draaide en luchtuitblaas voelde toen de auto een tijd stil had gestaan (klopt dat Mariek ?)
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 55711Bericht Hanz »

Willem de Zwijger schreef:- 'lucht-uitblazen' : des nachts daalt de temperatuur van de omgeving, daarmee de temperatuur van de benzine in de tank, daarmee de druk in de tank (het verschijnsel vloeistof/damp evenwicht veronderstel ik bekend). De dop is niet 100 % dicht en zuigt in de loop van de nacht wat lucht aan. Nu gaat de zon op, de omgeving wordt warm, de benzine ook, en dus neemt de tankdruk toe, en kan boven de omgevingsdruk stijgen. Als je nu de dop open draait blaast er 'lucht' oftewel een lucht/ benzinedamp mengsel naar buiten.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk. Een dop die niet 100% dicht is (ventielen daargelaten, maar ik denk dat je dat niet bedoelt), kan niet verantwoordelijk zijn voor drukverschillen binnen/buiten. Als er lucht vrij in kan stromen, dan kan die er ook weer uit.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 55717Bericht R4F6GTX Automaat »

Rik schreef:maar er is zaterdag dus een mini sleuteldag in het zuiden des lands??
In besloten kring ja anders moet Mariek teveel appeltaarten bakken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rik

Bericht: # 55720Bericht Rik »

neem ik de slagroom wel mee :D
mariek

Bericht: # 55723Bericht mariek »

lucht komt er inderdaad uit ja.... Morgen meer nieuws hoop ik...

liefs mariek
Willem de Zwijger

Bericht: # 55727Bericht Willem de Zwijger »

Hanz schreef: Een dop die niet 100% dicht is ... kan niet verantwoordelijk zijn voor drukverschillen binnen/buiten. Als er lucht vrij in kan stromen, dan kan die er ook weer uit.
Helemaal mee eens...als het er vrij in kan stromen. Maar dat kan juist niet bij een dichte dop. Maar het kan er wel een ietsiepietsie langsstromen, omdat zo'n afdichting niet ontworpen is om perfect te zijn. En dat ietsiepietsie gedurende een hele nacht tikt voldoende aan. Nu wordt het warmer, de druk stijgt, lekt ietsiepietsie weg maar de lek kan de opwarmingsdrukverhoging niet bijbenen, dus psssjjj als je de dop eraf draait....
schoapke

Bericht: # 55728Bericht schoapke »

is dat een vakterm??? en wat zijn de vervoegingen van het werkwoord psssjjjen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hugo
Contacteer:

Bericht: # 55730Bericht Hugo »

Heb zelf ook zo'n geval van sorry gehad.
Voor de eigenaar na een klus een vergroomde dop met slot geplaatst.
Door omstandigheden zonder benzine komen te staan.
Na 1 km duwen bij benzinestation een zucht uit de tank van eindelijk weer vocht. Na het tanken starten tot de accu leeg was, geen gereedschap.
( de klus was klaar)
Met hulp van wegenwacht het vuil uit de caborateur gehaald.
(Die zucht bij het losdraaien van de dop zorgt er voor dat al het vuil wat los in de toevoer ligt zich ophoopt in de cabotateur.)
Een bezine filter is later net voor de caborateur geplaatst.
Succes met sleutelen, Hugo.

mail hugo@isgekop.nl als er iets te sleutelen valt.
Plaats reactie