Na een enorme tour door Nederland ben ik dan toch eindelijk weer thuis gearriveerd... Ik was tuurlijk weer te naief om te bedenken dat dat ding het meteen weer deed... Vrolijk op pad vanochtend op weg om een mooi kado voor m'n broer te kopen... Ik was nog geen 3 minuten onderweg en daar begon het gepruttel weer... Na 100 meter stond ik weer stil. Ik heel stoer de schroevendraaier erbij, doekie en die pomp weer losschroeven... Beetje hier een daar dat doekje doen, ik em er weer opzetten en voila, ik kon weer rijden... Ongeveer 1 minuut. En tja, toen stond ie echt stil... Ik diep nadenken over wie ik hiervoor zou kunnen bellen om 11.00 's ochtends... Kwist dat schoapke uit was geweest in Gent de avond daarvoor en daarom vast wel wakker zo vroeg in den ochtend. En ja, na een smsje toch wakker gekregen en weer gezellig over het probleem dat mariek weer eens stil staat gepraat... Uiteindelijk toch maar besloten richting garage te lopen...
Halverwege opgepikt door de buren die de r4 al hadden zien staan enn nu op zoek waren naar mij (ze deden half lachend de deur open en vroegen met een bigsmile of ik een lift nodig had...) Maar goed, natuurlijk heel lief , dus ik instappen op weg naar de garage. Ik kom daar binnen en begin m'n enorme stoere verhaal over de benzinepomp en ondersteun dit gesprek met fantastische technisch bijhorende termen. Hoe stoer....
De automeneer even rondbellen en ja, er was nog een pompje te vinden in Waalwijk. Gelukkig hebben we nog een moeders die wel een normale auto heeft dus snel in de auto gestapt en naar Waalwijk gereden. (wisten jullie dat die versnellingspook bij nieuwe auto's laag zit....?
Onderweg schoapke nog even gesproken (of moet ik maarten zeggen... weet niet zo goed...) die me vervolgens meteen uitnodigde voor een kop thee.
(ik vraag me nu een beetje af of ik ook niet beter zo'n weblog kan nemen...ik scvhrijf echt de meest onzinnige details op volgens mij...)
Daar aangekomen thee gedronken en een ritje gemaakt richting auto-onderdelen-spullen-fl;esjes winkel. Ik mocht rijden en het duurde ongeveer 3 minuten voordat ik hem van zijn parkeerplekje had... Misschien moet ik meer trainen om de koppeling in te kunnen trappen zonder een half verzuurd been te krijgen... Maar toen hij dan toch daadwerkelijk op gang was was het natuurlijk groot feest. Op de terugweg mocht maarten weer rijden....
Sleepkabel mee gekregen en ging op weg naar het mooie Andel. Ondertussen 40 gemiste oproepen gehad van een bezorgde moeders. Thuis aangekomen meteen de auto opgehaald en naar garage gereden.
Nu komt eigenlijk pas het vor jullie interessante stukje... Dus let op:
Er was niks gene vuil te bekennen in de slangetjes, benzinefilter of pomp... Na het loskoppelen kwam er een enorme meuk olie uitzetten wat die gast van de garage vreemd vond... Ook de vleoibaarheid verbaasde hem. Wat bleek... de pomp was behoorlijk gaar en ging stroef. Hierdoor is het te verklaren dat ik gister nog naar huis heb kunnen rijden maar dat ie er vanochtend geen zin meer in had. Die kleppen in dat pompje bleven nl gewoon openstaan en deden niet meer wat ze moesten doen. Daardoor kwam er ook geen benzine meer in de motor. Het vreemde bijverschijnsel was wel dat de olie zich lichtelijk met de benzine had vermengd in de pomp. Na het installeren van de nieuwe pomp moesten nog even de slangetjes doorgedingest worden en tada! Hij doet het weer!
Nog 10 keer gevraagd aan de jongen van de garage of er echt geen mogelijkheid was dat er eventueel toch perongeluk wat vuil in de tank zat. Niks van waar zei hij. Dus hoef ik me nu denk ik ook geen zorgen te maken over roestende buizen of tanken...toch? (misschien wel goed om zowieso te kijken wat voor soort ding erop zit om eventuele pech later te voorkomen!)
Dus voor 40 euro inclusief alles heb ik mijn auto bij de garage laten fixen. geen arbeidskosten gerekend maar daar moet je een vrouw voor zijn denk ik die continu sleutels, doekjes en schroefjes aangeeft... Maar goed. Had het graag zelf gedaan maar was niet ver gekomen denk ik met enkel een schroevendraaier...
Dankje voor alle tips! En mocht er dus ooit iets mis zijn met je benzinepomp, BEL MIJ! Ik weet er alles van....
mariek