Marieke heeft NU pech raad het probleem

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

wat was 't probleem?

vuile carborateur
3
17%
vuile tank
1
6%
benzine pomp
2
11%
benzine dop
12
67%

Totaal aantal stemmen: 18

Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 55298Bericht Rodeo-6 »

he, nu staat het er wel :o

Joepie, een vliegtuig gewonnen :-?
>> Doe mij maar een DAF <<
Willem de Zwijger

Bericht: # 55301Bericht Willem de Zwijger »

OK, als ik het goed begrijp was de benzinetoevoer leiding naar de pomp verstopt, wat zou kunnen duiden op roest vanuit de tank. Dan wel roest in de leiding zelf.
Als die originele stalen leiding er nog op zit zou ik die sowieso (laten) vervangen door een koperen leiding die eeuwig meegaat. Die stalen dingen gaan op den duur toch kapot daar waar er een rubberen bescherming omheen zit, precies op de eerste centimeter in het rubber.
schoapke

Bericht: # 55308Bericht schoapke »

plastic is fantastic zou ik zeggen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mariek

Bericht: # 55311Bericht mariek »

Na een enorme tour door Nederland ben ik dan toch eindelijk weer thuis gearriveerd... Ik was tuurlijk weer te naief om te bedenken dat dat ding het meteen weer deed... Vrolijk op pad vanochtend op weg om een mooi kado voor m'n broer te kopen... Ik was nog geen 3 minuten onderweg en daar begon het gepruttel weer... Na 100 meter stond ik weer stil. Ik heel stoer de schroevendraaier erbij, doekie en die pomp weer losschroeven... Beetje hier een daar dat doekje doen, ik em er weer opzetten en voila, ik kon weer rijden... Ongeveer 1 minuut. En tja, toen stond ie echt stil... Ik diep nadenken over wie ik hiervoor zou kunnen bellen om 11.00 's ochtends... Kwist dat schoapke uit was geweest in Gent de avond daarvoor en daarom vast wel wakker zo vroeg in den ochtend. En ja, na een smsje toch wakker gekregen en weer gezellig over het probleem dat mariek weer eens stil staat gepraat... Uiteindelijk toch maar besloten richting garage te lopen...

Halverwege opgepikt door de buren die de r4 al hadden zien staan enn nu op zoek waren naar mij (ze deden half lachend de deur open en vroegen met een bigsmile of ik een lift nodig had...) Maar goed, natuurlijk heel lief , dus ik instappen op weg naar de garage. Ik kom daar binnen en begin m'n enorme stoere verhaal over de benzinepomp en ondersteun dit gesprek met fantastische technisch bijhorende termen. Hoe stoer....

De automeneer even rondbellen en ja, er was nog een pompje te vinden in Waalwijk. Gelukkig hebben we nog een moeders die wel een normale auto heeft dus snel in de auto gestapt en naar Waalwijk gereden. (wisten jullie dat die versnellingspook bij nieuwe auto's laag zit....?
Onderweg schoapke nog even gesproken (of moet ik maarten zeggen... weet niet zo goed...) die me vervolgens meteen uitnodigde voor een kop thee.

(ik vraag me nu een beetje af of ik ook niet beter zo'n weblog kan nemen...ik scvhrijf echt de meest onzinnige details op volgens mij...)

Daar aangekomen thee gedronken en een ritje gemaakt richting auto-onderdelen-spullen-fl;esjes winkel. Ik mocht rijden en het duurde ongeveer 3 minuten voordat ik hem van zijn parkeerplekje had... Misschien moet ik meer trainen om de koppeling in te kunnen trappen zonder een half verzuurd been te krijgen... Maar toen hij dan toch daadwerkelijk op gang was was het natuurlijk groot feest. Op de terugweg mocht maarten weer rijden....

Sleepkabel mee gekregen en ging op weg naar het mooie Andel. Ondertussen 40 gemiste oproepen gehad van een bezorgde moeders. Thuis aangekomen meteen de auto opgehaald en naar garage gereden.

Nu komt eigenlijk pas het vor jullie interessante stukje... Dus let op:

Er was niks gene vuil te bekennen in de slangetjes, benzinefilter of pomp... Na het loskoppelen kwam er een enorme meuk olie uitzetten wat die gast van de garage vreemd vond... Ook de vleoibaarheid verbaasde hem. Wat bleek... de pomp was behoorlijk gaar en ging stroef. Hierdoor is het te verklaren dat ik gister nog naar huis heb kunnen rijden maar dat ie er vanochtend geen zin meer in had. Die kleppen in dat pompje bleven nl gewoon openstaan en deden niet meer wat ze moesten doen. Daardoor kwam er ook geen benzine meer in de motor. Het vreemde bijverschijnsel was wel dat de olie zich lichtelijk met de benzine had vermengd in de pomp. Na het installeren van de nieuwe pomp moesten nog even de slangetjes doorgedingest worden en tada! Hij doet het weer!
Nog 10 keer gevraagd aan de jongen van de garage of er echt geen mogelijkheid was dat er eventueel toch perongeluk wat vuil in de tank zat. Niks van waar zei hij. Dus hoef ik me nu denk ik ook geen zorgen te maken over roestende buizen of tanken...toch? (misschien wel goed om zowieso te kijken wat voor soort ding erop zit om eventuele pech later te voorkomen!)

Dus voor 40 euro inclusief alles heb ik mijn auto bij de garage laten fixen. geen arbeidskosten gerekend maar daar moet je een vrouw voor zijn denk ik die continu sleutels, doekjes en schroefjes aangeeft... Maar goed. Had het graag zelf gedaan maar was niet ver gekomen denk ik met enkel een schroevendraaier...

Dankje voor alle tips! En mocht er dus ooit iets mis zijn met je benzinepomp, BEL MIJ! Ik weet er alles van.... :wink:

mariek
Rik

Bericht: # 55313Bericht Rik »

das een mooi, en lekker lang, verhaal!

Blij dat ie het weer goed doet!! Overigens mag je mij ook best bellen hoor als je in de buurt bent!

Succes ermee en als er iets bij mij mis is met de benzinepomp dan laat ik het je wel weten!

Rodeo, ik leef met je mee, nu heb je toch geen vliegtuigje gewonnen! :lol:
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 55318Bericht Rodeo-6 »

potver de potver, weer niet goed, bah

Zal vast wel een import r4 zijn met vreemde fratsen enzo

Vind dat iedereen die mee geleefd heeft wel een vliegtuig verdient heeft.

Ik wil een VLIEGTUIG :-? :roll: :wink: :( :o

P.s. fijn dat je mee leeft rik, krijg ik nu een vliegtuig

Hint voor mariek http://www.web-log.nl/
Rik

Bericht: # 55319Bericht Rik »

wat mij betreft heb je er een gewonnen hoor, maar dan wil ik een helicoptertje
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Adriaan Dus
Contacteer:

Bericht: # 55320Bericht Adriaan Dus »

Ik hoef geneens een fliegtuig.
Heb lekker al een caravan van fliegtuig materialen, lekke puhh.
En ik ga tem lekker aan Mariek laten zien in de Ardennen.
En een benzine pomp heb ik niet nodig, die staan overal langs de weg in den Bels.
ex lid nr 3602
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 55323Bericht R4F6GTX Automaat »

Adriaan schreef:Heb lekker al een caravan van fliegtuig materialen, lekke puhh.
O ja? Een Airstream toevallig?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
mariek

Bericht: # 55331Bericht mariek »

Nou de vliegtuigrace kan weer beginnen hoor.....

Gisteravond zo rond 23.50 stond ik weer gezellig stil in de polder. Misschien is het de boerenlucht die dat ding niet aan kan maar ik heb dus in de 2 dagen tijd dat ik in brabant was 3 keer pech gehad! Gelukkig nog iemand op kunnen trommelen die me om middernacht nog even naar huis wilde slepen...

Maar kword er nu wel een beetje sip van... Ding heeft weer precies hetzelfde en snap absoluut niet wat er mis is... Ik ga die eigenaar even opbellen nu want dit slaat nergens op...
Ben vanochtend met een interliner weer richting Utrecht gegaan... had gehoopt niet meer in die dingen te zitten... Khad ook echt 40 tassen mee... hoe onhandig...;)

Daarbij komt nog dat ik al 15 minuten hier een enorme gaslucht ruik... Dus mocht er straks in het nieuws komen dat er een studentenhuis is ntploft... daar zat ik in denk ik... Eerst nu dus maar even dat gas opzoeken...

Ik vertel later meer
mariek
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 55337Bericht Rodeo-6 »

Voor een vliegtuig vertel ik wat het is .................

En voor nog 1 wat je eraan kunt doen......, ook handig toch ?

zo, hij is fijn :-?
mariek

Bericht: # 55338Bericht mariek »

kom maar op met je oplossing zou ik zeggen....
Willem de Zwijger

Bericht: # 55340Bericht Willem de Zwijger »

mariek schreef: Na het installeren van de nieuwe pomp ...
Is er echt een nieuwe pomp opgezet, of had de man nog een oudje liggen ? Kijk, als het een oudje is...
Aan de andere kant, heeft iemand al een blik op de elektriek geworpen ? Als je versleten puntjes hebt heb je ook wel eens het verschijnsel dat het eventjes weer werkt als de boel afgekoeld is, en daarna weer stottert en ophoudt.
mariek

Bericht: # 55343Bericht mariek »

NIeuwe pomp... nieuw uit het doosje... en ehm met de electro is niks mis.. is ook allemaal algechecked... heb het idee dat het in de leidingen voor de pomp zit ofzo... Die van de tank naar de pomp.. Daar gaat het mis in ieder geval....
schoapke

Bericht: # 55344Bericht schoapke »

Maar daar kreeg je wel lucht door heen tijdens de grote langs de weg blaas test toch ???
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie