Wat heb jij voor een Sinpar? Welk jaar, welk model? Mag ik es komen kijken?Alpine-Ad schreef:.... de Franse sinpar die ik heb, .....................!
Overbrengingsverhoudingen (scrabble)
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
4F6, 1979, en ik ben druk bezig alles netjes te demonteren en dat lukt heel aardig.
de auto is zo onvoorstelbaar kats verrot, dat heb ik nog nooit eerder gezien.
maar blok en bak en mechaniek zijn intakt (al zit het blok vast, maar het heeft pas 30000 km gedraaid, dus ik zit hevig te denken om de zaak los te halen, er evt nieuwe cilinders in te zetten en dan gewoon weer op te bouwen, lijkt me dat de lagers en zo nooit verschrikkelijk veel te lijden kunnen hebben gehad)
ik heb het koetswerk en de bedrading en alles er af, en volgende week gaat het restant van het chassis in stukken, maar dat staat allemaal bij een kollega van me die een verwarmde garage heeft, was wel zo komfortabel om daar te demonteren.
ik hoor je wel, je weet me te vinden.
de auto is zo onvoorstelbaar kats verrot, dat heb ik nog nooit eerder gezien.
maar blok en bak en mechaniek zijn intakt (al zit het blok vast, maar het heeft pas 30000 km gedraaid, dus ik zit hevig te denken om de zaak los te halen, er evt nieuwe cilinders in te zetten en dan gewoon weer op te bouwen, lijkt me dat de lagers en zo nooit verschrikkelijk veel te lijden kunnen hebben gehad)
ik heb het koetswerk en de bedrading en alles er af, en volgende week gaat het restant van het chassis in stukken, maar dat staat allemaal bij een kollega van me die een verwarmde garage heeft, was wel zo komfortabel om daar te demonteren.
ik hoor je wel, je weet me te vinden.
-
-
Ik ontving van de heer Rodeo de overbrengingingsverhoudingen van de AT bak, en die heb ik in de tabel gezet om hem te vergelijken met de overige bakken. Hij komt heel dicht bij de TS 5 bak. En nog steeds is de GTL bak de beste keus voor hen die weliswaar niet supersnel willen optrekken, maar wel de hoogste eindsnelheid willen bereiken.
Totale overbrengingen
Versnelling....TS........AT......GTL.......F6
1..................13.2....14.8.....11.9.....15.8
2...................7.8......8.7......6.9......9.2
3...................5.1......5.7......4.5......6.0
4...................4.1......4.0......3.2......4.2
5...................3.3......3.3
Totale overbrengingen
Versnelling....TS........AT......GTL.......F6
1..................13.2....14.8.....11.9.....15.8
2...................7.8......8.7......6.9......9.2
3...................5.1......5.7......4.5......6.0
4...................4.1......4.0......3.2......4.2
5...................3.3......3.3
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op di aug 15, 2006 12:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik ben maar een simpele ziel, ik heb de overbrenging van de bak vermenigvuldigd met die van het differentieel om de totale overbrenging te krijgen. Dat lijkt me het enige waar een gebruiker in geinteresseerd is, en het maakt vergelijken van complete bakken mogelijk.
En op die manier kun je ook toerentallen uitrekenen, neem de snelheid van de auto, reken om naar omwentelings snelheid van je voorwiel (via de straal van het wiel) en dan met de overbrengingsverhouding naar omwentelingssnelheid van de krukas, oftwel het toerental.
Ik heb dit overigens nog niet gecontroleerd met een toerenteller, denken jullie dat hierin een denkfout kan zitten ?
Die GTL 4 bak is gewoon een onwijs 'lange' bak, voor topsnelheid de ultieme keus. Maar snel optrekken is natuurlijk een ander verhaal, en op snelheid blijven bergie op en dat soort dingen...
En op die manier kun je ook toerentallen uitrekenen, neem de snelheid van de auto, reken om naar omwentelings snelheid van je voorwiel (via de straal van het wiel) en dan met de overbrengingsverhouding naar omwentelingssnelheid van de krukas, oftwel het toerental.
Ik heb dit overigens nog niet gecontroleerd met een toerenteller, denken jullie dat hierin een denkfout kan zitten ?
Die GTL 4 bak is gewoon een onwijs 'lange' bak, voor topsnelheid de ultieme keus. Maar snel optrekken is natuurlijk een ander verhaal, en op snelheid blijven bergie op en dat soort dingen...