bougietjes voortaan niet meer van Champion!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 52276Bericht jbeekmann »

ow, goed dat je het zegt. Ik zal het eens bekijken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 52318Bericht brecht »

Maar ja, de ANWB heeft een persoonsgebonden lidmaatschap. Als er dus iemand anders in je auto rijdt wordt die niet geholpen. (tenzij hij ook 100 euri neerlegd natuurlijk.)

Die toeslag voor oudere auto's is wel hoog!
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 52319Bericht Le Car »

Ja,en als je nog 2 motorfietsen en 2 wagens hebt ben ik toch beter af met mijn anwb dus.
Ik kan met mijn anwb in elk brik stappen en toch geholpen worden,vind ik wel zo handig.

Ook nog ongeacht de leeftijd,behalve voor het thuisbrengen van gestrande auto's in het buitenland zijn de regels iets anders.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Herman & Lotte
Berichten: 7
Lid geworden op: wo nov 17, 2004 11:23 pm
Locatie: Noord Holland

Bericht: # 52320Bericht Herman & Lotte »

He jasper

Was zeker wel spannend ???????
Zelf ben ik een tijdje geleden ook ergens blijven staan.
Omdat ik geen lid van de ANWB ben maar wel van de KNAC ben, werd alles voor me geregeld.
M'n viertje werd geborgen, zo heet dat, met zo'n grote opschep auto.
Als toegift kreeg een vervangend vervoer auto = huur auto van Hertz kado, moet hem na twee dagen wel weer inleveren :cry:

Ik heb bij de KNAC een Classic-car lidmaatschap, dat is een 4tje inmiddels, joepie.
Kost per jaar 114,50 en daarvoor word ook je "classic-car" uit het buitenland op gehaald,, erg handig.

Voor meer info http://www.knac.nl/

Afbeelding
marco
Berichten: 103
Lid geworden op: vr mar 22, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 52321Bericht marco »

Dat persoonsgebonden van de ANWB valt wel mee. Vorig jaar opweg naar mijn ouders viel ik stil, ben erheen gesleept. Ben zelf geen lid, maar het lidmaatschap van mijn pa accepteerde de goede man ook.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 52461Bericht jbeekmann »

Dat ligt er inderdaad maar net aan welke Wegenwachter je treft. Ik ben een keer laten staan toen ik met de Renault Safrane van mijn pa in de polder strandde met een kapotte dieselpomp.
De man die me nu hielp wilde me ook nog wat geld afhandig maken door zonder te vragen het duurste lidmaatschap aan te kruisen, pas toen ik het zag en er naar vroeg vertelde hij tegenstribbelend dat het basisabo ook mogelijk was. eikel :evil:
Maar inderdaad. Ik heb drie auto's en een motor en daarbij rij ik ook in de DS van mijn vader, de eend van mijn moeder en de Civic van mijn vriendinnetje. Ik denk dat bijvoorbeeld een gezin met één auto meer heeft aan Route Mobiel.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 52464Bericht Mustangsally »

Lekker toevallig. Ik had de R4 van mijn vriendin mee naar mijn werk, en start de auto 's middags weer om naar huis te gaan en hoor een soort vage tik onder de kap. Kachel uit, radio uit, maar niet kunnen bepalen waar het vandaan komt.

Na een stukje rijden wordt het me duidelijk dat het toerental gebonden is, maarrrrrr niet bij stationait toerental, maar ook niet bij onbelast verhoogt toerental. Fijn!!! Dus maar verder naar huis gereden, en het vage geluid beelf aanhouden, thuis nog even de kap open en kijken, maar niets te vinden, en bij onbelast draaien ook niets te horen.

Helaas moest mijn vriendin de volgende dag weg met de R4, propvol met nog drie volwassen meiden, dus werken moest hij wel. En inderdaad, bij vollast ( 850cc + 4 volwassen meiden + snelweg ) ging het mis. Een enorme klap onder de motorkap, een raar geplop en afgelopen was het feest. ANWB laten komen ( waren we al lid van ) en die had het snel bekeken :

Afbeelding

Dus ook voor mij geen Champion meer, dit is namelijk al de derde keer dat ik zo'n champion tegenkom, dus vandaag maar NGK bougietjes halen, hoewel deze een slagje korter lijken te zijn dan de champions.
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
Helmertje
Berichten: 114
Lid geworden op: di jun 22, 2004 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 52466Bericht Helmertje »

De championnetjes die in mijn F6je zaten hebben het 4 jaar volgehouden. Zagen er nog steeds redelijk uit nadat ik de koolaanslag eraf geschraapt had.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 52478Bericht jbeekmann »

Het relaas van mijn vriendin die bij Denso heeft gewerkt:

"Ohhh slecht! Champion is ook een ontzettend aftermarket merk, heeft helemaal geen OEM!! Echt, dan kan je beter NGK’tjes nemen, of Denso, Bosch, Valeo of iets! In ieder geval een degelijk product! De aftermarket reputatie van Champion zorgt ook dat ze steeds meer uit de schappen verdwijnen, wat heb je er nu inzitten?! "

Vervolgens keek ik op de site van Champion waar ze claimen OE leverancier te zijn, dit vertelde ik haar. Haar reactie:

"Elk merk in de vervangingsmarkt claimt tegenwoordig OE leverancier te zijn. Zelfs de meest onbekende nietige merken roepen dit, want sinds de Monti wet vraagt de hele markt om orgineel. Iedereen wil OE merken. Champion is dat niet. Goed, het is ook geen nietig en onbekend merk, toen ik bij Denso werkte rekende ik Champion bougies ook echt wel tot onze concurrenten, maar feit is dat Champion erg te lijden heeft van de OE trend. Wat er staat op hun site is niet waar, voor automobielfabrikanten althans. NGK is daar onbetwist marketleider, Beru op de gloeibougietjes denk ik. Wat wel zou kunnen, is dat Champion sterk is op motorfietsen. Mijn Duitse collega heeft voor Champion gewerkt en ging daarvoor ook veel bij grossiers langs die gespecialiseerd waren in motoren. Maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar goed, ze verwijzen in het stukje hieronder naar automotive replacement application, dat geldt niet voor Nederland, hier zijn ze niet sterk en hun reputatie loopt hard achteruit. Wellicht hebben ze in andere contreien wel een enorm goede reputatie?! Ik gok in Frankrijk, Italie en Spanje. Daarbuiten zeker niet."
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3216
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 52541Bericht Hanz »

jbeekmann schreef:OEM!!
OEM? is dat een keurmerk oid?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 52550Bericht R4F6GTX Automaat »

OEM = Original Equipment Manufactured. Originele onderdelen dus, geen namaak door foekie-joekie rijstbedrijven
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 52568Bericht jbeekmann »

OEM = Original Equipment Manufactured (dus wat er in de auto zit als ‘ie net uit de fabriek komt)

OES = Original Equipment Supply (de merkonderdelen die in de vervangingsmarkt geleverd worden in OE verpakking, dus de Renault filter in het Renault doosje)

IAM = Independent Aftermarket (rest)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 52612Bericht Moaske »

Moraal van het verhaal; zorg nou gewoon dat er een grootverpakking bougies in je koffer ligt met bijbehorende sleutel :)
Ik zelf vertik het om van die crimineel dure ANWB lid te worden... ik dou 'm nog liever naar huis ;)
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 52618Bericht jbeekmann »

Mee eens! Is al jarenlang mijn uitgangspunt!
Maar vanaf de linkerbaan A4 duw je niet zo fijn... Een bougie wisselen terwijl je met je aars buitenspiegels van auto's aan het inklappen bent is ook niet relaxed...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Erik
Berichten: 702
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 52658Bericht Erik »

gelukkig heb je de meeste vluchtstroken aan de rechterkant . Dus ANWB niet echt nodig! dus gaat je auto raar doen naar rechts gaan. Maar gelukkig Jasper is het goed afgelopen, maar de belangrijkste vraag is wanner krijg je zo'n lelijk anwb schildje..... Zie je vaak op klassiekers zitten
Rodeo is af
Plaats reactie