bougietjes voortaan niet meer van Champion!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ja,en als je nog 2 motorfietsen en 2 wagens hebt ben ik toch beter af met mijn anwb dus.
Ik kan met mijn anwb in elk brik stappen en toch geholpen worden,vind ik wel zo handig.
Ook nog ongeacht de leeftijd,behalve voor het thuisbrengen van gestrande auto's in het buitenland zijn de regels iets anders.
Ik kan met mijn anwb in elk brik stappen en toch geholpen worden,vind ik wel zo handig.
Ook nog ongeacht de leeftijd,behalve voor het thuisbrengen van gestrande auto's in het buitenland zijn de regels iets anders.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: wo nov 17, 2004 11:23 pm
- Locatie: Noord Holland
He jasper
Was zeker wel spannend ???????
Zelf ben ik een tijdje geleden ook ergens blijven staan.
Omdat ik geen lid van de ANWB ben maar wel van de KNAC ben, werd alles voor me geregeld.
M'n viertje werd geborgen, zo heet dat, met zo'n grote opschep auto.
Als toegift kreeg een vervangend vervoer auto = huur auto van Hertz kado, moet hem na twee dagen wel weer inleveren
Ik heb bij de KNAC een Classic-car lidmaatschap, dat is een 4tje inmiddels, joepie.
Kost per jaar 114,50 en daarvoor word ook je "classic-car" uit het buitenland op gehaald,, erg handig.
Voor meer info http://www.knac.nl/

Was zeker wel spannend ???????
Zelf ben ik een tijdje geleden ook ergens blijven staan.
Omdat ik geen lid van de ANWB ben maar wel van de KNAC ben, werd alles voor me geregeld.
M'n viertje werd geborgen, zo heet dat, met zo'n grote opschep auto.
Als toegift kreeg een vervangend vervoer auto = huur auto van Hertz kado, moet hem na twee dagen wel weer inleveren

Ik heb bij de KNAC een Classic-car lidmaatschap, dat is een 4tje inmiddels, joepie.
Kost per jaar 114,50 en daarvoor word ook je "classic-car" uit het buitenland op gehaald,, erg handig.
Voor meer info http://www.knac.nl/

Dat ligt er inderdaad maar net aan welke Wegenwachter je treft. Ik ben een keer laten staan toen ik met de Renault Safrane van mijn pa in de polder strandde met een kapotte dieselpomp.
De man die me nu hielp wilde me ook nog wat geld afhandig maken door zonder te vragen het duurste lidmaatschap aan te kruisen, pas toen ik het zag en er naar vroeg vertelde hij tegenstribbelend dat het basisabo ook mogelijk was. eikel
Maar inderdaad. Ik heb drie auto's en een motor en daarbij rij ik ook in de DS van mijn vader, de eend van mijn moeder en de Civic van mijn vriendinnetje. Ik denk dat bijvoorbeeld een gezin met één auto meer heeft aan Route Mobiel.
De man die me nu hielp wilde me ook nog wat geld afhandig maken door zonder te vragen het duurste lidmaatschap aan te kruisen, pas toen ik het zag en er naar vroeg vertelde hij tegenstribbelend dat het basisabo ook mogelijk was. eikel

Maar inderdaad. Ik heb drie auto's en een motor en daarbij rij ik ook in de DS van mijn vader, de eend van mijn moeder en de Civic van mijn vriendinnetje. Ik denk dat bijvoorbeeld een gezin met één auto meer heeft aan Route Mobiel.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
Lekker toevallig. Ik had de R4 van mijn vriendin mee naar mijn werk, en start de auto 's middags weer om naar huis te gaan en hoor een soort vage tik onder de kap. Kachel uit, radio uit, maar niet kunnen bepalen waar het vandaan komt.
Na een stukje rijden wordt het me duidelijk dat het toerental gebonden is, maarrrrrr niet bij stationait toerental, maar ook niet bij onbelast verhoogt toerental. Fijn!!! Dus maar verder naar huis gereden, en het vage geluid beelf aanhouden, thuis nog even de kap open en kijken, maar niets te vinden, en bij onbelast draaien ook niets te horen.
Helaas moest mijn vriendin de volgende dag weg met de R4, propvol met nog drie volwassen meiden, dus werken moest hij wel. En inderdaad, bij vollast ( 850cc + 4 volwassen meiden + snelweg ) ging het mis. Een enorme klap onder de motorkap, een raar geplop en afgelopen was het feest. ANWB laten komen ( waren we al lid van ) en die had het snel bekeken :

Dus ook voor mij geen Champion meer, dit is namelijk al de derde keer dat ik zo'n champion tegenkom, dus vandaag maar NGK bougietjes halen, hoewel deze een slagje korter lijken te zijn dan de champions.
Na een stukje rijden wordt het me duidelijk dat het toerental gebonden is, maarrrrrr niet bij stationait toerental, maar ook niet bij onbelast verhoogt toerental. Fijn!!! Dus maar verder naar huis gereden, en het vage geluid beelf aanhouden, thuis nog even de kap open en kijken, maar niets te vinden, en bij onbelast draaien ook niets te horen.
Helaas moest mijn vriendin de volgende dag weg met de R4, propvol met nog drie volwassen meiden, dus werken moest hij wel. En inderdaad, bij vollast ( 850cc + 4 volwassen meiden + snelweg ) ging het mis. Een enorme klap onder de motorkap, een raar geplop en afgelopen was het feest. ANWB laten komen ( waren we al lid van ) en die had het snel bekeken :

Dus ook voor mij geen Champion meer, dit is namelijk al de derde keer dat ik zo'n champion tegenkom, dus vandaag maar NGK bougietjes halen, hoewel deze een slagje korter lijken te zijn dan de champions.
Old Guzzi's never die, they just go faster ( http://www.imga.net )
Het relaas van mijn vriendin die bij Denso heeft gewerkt:
"Ohhh slecht! Champion is ook een ontzettend aftermarket merk, heeft helemaal geen OEM!! Echt, dan kan je beter NGK’tjes nemen, of Denso, Bosch, Valeo of iets! In ieder geval een degelijk product! De aftermarket reputatie van Champion zorgt ook dat ze steeds meer uit de schappen verdwijnen, wat heb je er nu inzitten?! "
Vervolgens keek ik op de site van Champion waar ze claimen OE leverancier te zijn, dit vertelde ik haar. Haar reactie:
"Elk merk in de vervangingsmarkt claimt tegenwoordig OE leverancier te zijn. Zelfs de meest onbekende nietige merken roepen dit, want sinds de Monti wet vraagt de hele markt om orgineel. Iedereen wil OE merken. Champion is dat niet. Goed, het is ook geen nietig en onbekend merk, toen ik bij Denso werkte rekende ik Champion bougies ook echt wel tot onze concurrenten, maar feit is dat Champion erg te lijden heeft van de OE trend. Wat er staat op hun site is niet waar, voor automobielfabrikanten althans. NGK is daar onbetwist marketleider, Beru op de gloeibougietjes denk ik. Wat wel zou kunnen, is dat Champion sterk is op motorfietsen. Mijn Duitse collega heeft voor Champion gewerkt en ging daarvoor ook veel bij grossiers langs die gespecialiseerd waren in motoren. Maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar goed, ze verwijzen in het stukje hieronder naar automotive replacement application, dat geldt niet voor Nederland, hier zijn ze niet sterk en hun reputatie loopt hard achteruit. Wellicht hebben ze in andere contreien wel een enorm goede reputatie?! Ik gok in Frankrijk, Italie en Spanje. Daarbuiten zeker niet."
"Ohhh slecht! Champion is ook een ontzettend aftermarket merk, heeft helemaal geen OEM!! Echt, dan kan je beter NGK’tjes nemen, of Denso, Bosch, Valeo of iets! In ieder geval een degelijk product! De aftermarket reputatie van Champion zorgt ook dat ze steeds meer uit de schappen verdwijnen, wat heb je er nu inzitten?! "
Vervolgens keek ik op de site van Champion waar ze claimen OE leverancier te zijn, dit vertelde ik haar. Haar reactie:
"Elk merk in de vervangingsmarkt claimt tegenwoordig OE leverancier te zijn. Zelfs de meest onbekende nietige merken roepen dit, want sinds de Monti wet vraagt de hele markt om orgineel. Iedereen wil OE merken. Champion is dat niet. Goed, het is ook geen nietig en onbekend merk, toen ik bij Denso werkte rekende ik Champion bougies ook echt wel tot onze concurrenten, maar feit is dat Champion erg te lijden heeft van de OE trend. Wat er staat op hun site is niet waar, voor automobielfabrikanten althans. NGK is daar onbetwist marketleider, Beru op de gloeibougietjes denk ik. Wat wel zou kunnen, is dat Champion sterk is op motorfietsen. Mijn Duitse collega heeft voor Champion gewerkt en ging daarvoor ook veel bij grossiers langs die gespecialiseerd waren in motoren. Maar dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar goed, ze verwijzen in het stukje hieronder naar automotive replacement application, dat geldt niet voor Nederland, hier zijn ze niet sterk en hun reputatie loopt hard achteruit. Wellicht hebben ze in andere contreien wel een enorm goede reputatie?! Ik gok in Frankrijk, Italie en Spanje. Daarbuiten zeker niet."
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
OEM = Original Equipment Manufactured (dus wat er in de auto zit als ‘ie net uit de fabriek komt)
OES = Original Equipment Supply (de merkonderdelen die in de vervangingsmarkt geleverd worden in OE verpakking, dus de Renault filter in het Renault doosje)
IAM = Independent Aftermarket (rest)
OES = Original Equipment Supply (de merkonderdelen die in de vervangingsmarkt geleverd worden in OE verpakking, dus de Renault filter in het Renault doosje)
IAM = Independent Aftermarket (rest)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Moraal van het verhaal; zorg nou gewoon dat er een grootverpakking bougies in je koffer ligt met bijbehorende sleutel
Ik zelf vertik het om van die crimineel dure ANWB lid te worden... ik dou 'm nog liever naar huis

Ik zelf vertik het om van die crimineel dure ANWB lid te worden... ik dou 'm nog liever naar huis

Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
