waterinjectie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 42740Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat weet ik niet meer. Dat was op een Fjatje 600 Abarth die ik 20 jaar geleden of zo had. Hij werd er een stuk sneller door, maar ik heb 'm niet lang gereden. Verkocht. Verder heb ik er nooit meer aan gedacht...
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 42986Bericht ms.dageraad »

wat was ongeveer de binnendiameter van die leiding? en kan een plastic leiding ook? of wordt dat te warm.
oant sjen,
PEET
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 42999Bericht R4F6GTX Automaat »

minder dan 1 mm geloof ik. ik zal es kijken, ik heb nog een stukje over.

Matriaal is van een soort titanium legering

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-08-26 00:34 ]</font>
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 43000Bericht ms.dageraad »

Als stukje lang genoeg is heb ik belangstelling. hoef ik ook niet meer te zoeken. w'kosda?
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 44659Bericht ronny »

wat m'n vader er over wist te vertellen klonk al een stuk eenvoudiger,hij heeft het voor de oorlog als volgt gedaan: gaatje boren in het luchtfilter,voorbij het filterelement (filter houdt water tegen) vernevel-kopje erin schroeven ,slangetje naar een elektr.ruitewisserpompje (hadden ze dat toen al,voor de oorlog???), pompje werd geschakeld door een vacuumschakelaartje op het spuitstuk. dus het pompje werkte alleen tijdens het optrekken en niet als je gewoon rijdt. het hele verhaal doet me een beetje denken aan een motor met een kromme kop die koelwater binnen krijgt, daar is geen spatje roet meer te bekennen:brandschoon
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 44761Bericht ms.dageraad »

Dat is precies de reden, hoe ik op het idee kwam. Mijn motortje wordt nogal warm. gevolg. Misschien een lekke kop. Dan krijgt hij dus 'waterinjectie'. Maar dan wordt die hete gasmotor dus ook beter gekoeld. en. EUREKA! waterinjectie! Ik had al eens gehoord dat een motor met mist beter presteert. Alleen dan is het zo gevaarlijk om uit te proberen. Dus als ik die mist heel plaatselijk laat ontstaan, dan heb ik en een betere koeling, en een sterkere motor.Dus sneller of zuiniger.

Maar kan dit nou wel of niet? Rodeo denkt dat het alleen voor r5alpines t/m ferrari's nut heeft. Ik wil eigenlijk wel eens een goed onderbouwd antwoord waarom het op mijn gasgestookte r4 wel of niet kan.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 44770Bericht jbeekmann »

volgens mij had ik al aardig m'n best gedaan...
Het kan dus, maar er zijn wel 'spelregels'...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
ronny
Berichten: 317
Lid geworden op: zo sep 19, 2004 4:09 pm
Locatie: arnhem

Bericht: # 45564Bericht ronny »

ik ga eens lekker experimenteren als het karretje weer in elkaar gesleuteld is
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Plaats reactie