waterinjectie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
wat m'n vader er over wist te vertellen klonk al een stuk eenvoudiger,hij heeft het voor de oorlog als volgt gedaan: gaatje boren in het luchtfilter,voorbij het filterelement (filter houdt water tegen) vernevel-kopje erin schroeven ,slangetje naar een elektr.ruitewisserpompje (hadden ze dat toen al,voor de oorlog???), pompje werd geschakeld door een vacuumschakelaartje op het spuitstuk. dus het pompje werkte alleen tijdens het optrekken en niet als je gewoon rijdt. het hele verhaal doet me een beetje denken aan een motor met een kromme kop die koelwater binnen krijgt, daar is geen spatje roet meer te bekennen:brandschoon
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Dat is precies de reden, hoe ik op het idee kwam. Mijn motortje wordt nogal warm. gevolg. Misschien een lekke kop. Dan krijgt hij dus 'waterinjectie'. Maar dan wordt die hete gasmotor dus ook beter gekoeld. en. EUREKA! waterinjectie! Ik had al eens gehoord dat een motor met mist beter presteert. Alleen dan is het zo gevaarlijk om uit te proberen. Dus als ik die mist heel plaatselijk laat ontstaan, dan heb ik en een betere koeling, en een sterkere motor.Dus sneller of zuiniger.
Maar kan dit nou wel of niet? Rodeo denkt dat het alleen voor r5alpines t/m ferrari's nut heeft. Ik wil eigenlijk wel eens een goed onderbouwd antwoord waarom het op mijn gasgestookte r4 wel of niet kan.
Maar kan dit nou wel of niet? Rodeo denkt dat het alleen voor r5alpines t/m ferrari's nut heeft. Ik wil eigenlijk wel eens een goed onderbouwd antwoord waarom het op mijn gasgestookte r4 wel of niet kan.
oant sjen,
PEET
PEET