afslaan tijdens het rijden!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger

Bericht: # 26512Bericht Willem de Zwijger »

Ik las nog even mijn epische ontdekkingsreis in het land van de vervroegingen (topic Ontsteking afstellen) en zag dat er ook nog zoiets fijns bestaat als de lurktest: trek het vervroegerslangetje van de carburateur, zuig, en zet je tong tegen het openingetje zodat er geen lucht in het slangetje kan. Hou dit een paar seconden vol, en laat dan je tong los. Voelt je tong een plop dan is de vacuumvervroeger OK, voel je niks dan is er via een ander gaatje toch lucht in gekomen, ergo: vacuumvervroeger = lek (of slangetje natuurlijk).
holder
Contacteer:

Bericht: # 27065Bericht holder »

Willem de Zwijger schreef:
Holder, ik krijg het gevoel dat je vacuumvervroeger kaduuk is.
De schotel die tegen de verdeler aanzit houdt inderdaad geen vacuum. Is het te repareren of is vervangen de boodschap?
Willem de Zwijger

Bericht: # 27089Bericht Willem de Zwijger »

Vervangen is mi de enige mogelijkheid.
holder
Contacteer:

Bericht: # 27114Bericht holder »

Hmm. Brezan heeft ze niet. Is dat ding R4-uniek? Dan magazijn (ver) of dealer (duur).
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 27117Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2002-11-24 18:36, schreef NEXL:
Ik zag laatst een r4 staan en die had in zijn achterklep onderaan twee (achteruitrij) lampjes.Deze heb ik dus niet,maar vindt het wel een mooi gezicht,is dit makkelijk te monteren,en waar is het verkrijgbaar (of iemand die dit voor mij kan doen tegen vergoeding uiteraard.

Bedank voor de tips alvast!

--------------------------------------------
Bedoel je deze?
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
philip

Bericht: # 27201Bericht philip »

je kan ook bij mij langskomen wel effe bellen van te voren 06-51386979
ik heb precies hetzelfde probleem
alleen ik ben nog effe bezig een vacuum vervroeger te scoren
dus als jouw r4 het zelfde doet als die van mij dan weten we het meteen
wel heb ik div andere ontstekingen liggen van vw etc en die werken wel perfect dus ik kan het je los van de auto laten zien
zeg het maar!
groetjes
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
holder
Contacteer:

Bericht: # 27227Bericht holder »

Goed plan Philip. Ik ben dus ook op zoek naar een vacuumvervroeger. Laat je wel weten als ik ze vind. Vandaag eerst even een uitlaat aanschaffen.
an3s

Bericht: # 27231Bericht an3s »

Holder, ik heb nog een complete stroomverdeler liggen. Daar mag je hem wel afhalen.

Sorry Philip, maar Holder gaat voor.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
David

Bericht: # 27232Bericht David »

Hee An3s, heb jij toevallig nog een goede GTL-carburateur liggen voor een schappelijk prijsje!??
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
an3s

Bericht: # 27233Bericht an3s »

Nee, wel diverse kapotte. Maar dan allemaal zo kapot dat je er niet meer 1 goede van kunt knutselen. Sorry.

Maar had het ff gezegd dan had ik er eentje meegenomen van de sloop in frankrijk.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
philip

Bericht: # 27278Bericht philip »

ik heb een gebruikte op de kop getikt !
dus ben ook voorzien
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
The_Underd0g

Bericht: # 27280Bericht The_Underd0g »

mijn R4F4 heeft ook achteruitrij lampkes (allez nog maar 1 wegens gebrek aan nieuw :s) en werkt met schakelaar in de versnellingsbak ik weet niet of dat gat er al in zit bij een versnellings bak in gewone GTL ofzow (bij een F6 zijn er ook achteruitrij lichten heb ik al gemerkt bij :razz: )
Goof

Bericht: # 27284Bericht Goof »

Die schakelaar zit al in elke 4 bak standaard in. Tis alleen een kwestie van wat draadjes trekken en je achteruitrijlicht aansluiten. Der zijn gewoon van die standaard losse dingen te koop, zoals de meeste mistlichten, maar dan in het wit.
Let wel op bij aansluiten, zoek eerst een zekering in je kastje waarvan de stroom geschakeld is met het contactslot, want anders zou het wel eens kunnen zijn dat je op een gegeven moment met en lege accu staat, als je vergeet hem uit de (achteruit) versnelling te zetten. Op de schakelaar uiteraard alleen de + aansluiten en die naar achteren leiden. - moet op de carroserie bevestigd worden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
an3s

Bericht: # 27288Bericht an3s »

Nee hoor, ik heb diverse bakken gezien waarbij het gat in kwestie met een dikke bout is afgedopt ipv een schakelaar.

Overigens kan je die schakelaars gewoon bij brezan bestellen. Kost zo'n 17 euro. Ik heb eventueel ook nog wel een nieuwe liggen.
Goof

Bericht: # 27289Bericht Goof »

Dan zal ie der bij de gtl standaard in zitten, want elke vak die ik heb of gebruik, zit zo'n ding in.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie