afslaan tijdens het rijden!

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

NEXL
Berichten: 23
Lid geworden op: do nov 07, 2002 2:00 am
Locatie: Zoetermeer

Bericht: # 11823Bericht NEXL »

Ik weet niet of ik hier wel goed zit voor mijn vraag maar we proberen het maar gewoon.
S'morgens of als ie ff stil heeft gestaan moet ik 'choken' dat is opzich geen probleem,alleen wil mijn r4gtl tijdens het rijden nog wel eens afslaan.Zou dit komen door te lang choken of juist te kort of net wel ,net niet,het is best vervelend als je bij een stoplicht aan komt en je remt en hij slaat af.Het gebeurt dus alleen tijdens remmen en of terugschakelen voor een bocht.Heeft er iemand tips of heeft iemand hier ervaring mee want het is voor mij nog erg nieuw allemaal

Nog een vraag (hoort hier ook niet thuis denk ik )
Ik zag laatst een r4 staan en die had in zijn achterklep onderaan twee (achteruitrij) lampjes.Deze heb ik dus niet,maar vindt het wel een mooi gezicht,is dit makkelijk te monteren,en waar is het verkrijgbaar (of iemand die dit voor mij kan doen tegen vergoeding uiteraard.

Bedank voor de tips alvast!

--------------------------------------------
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 11824Bericht an3s »

Onze 4 had dat ook: het bleek dat de vervroeging niet goed werkt. Kan je even checken: Als de motor (warm) draait het slangetje dat van het inlaatspruitstuk naar de stroomverdeler loopt van het spruitstuk trekken. Als je dan het gaatje op het spruitstuk afdicht met een vinger hoort deze vacuum te zuigen. Daarna motor afzetten, verdeler openmaken, en als je dan zuigt op het slangetje hoort het contactpuntje heen en weer te schuiven.

En die achteruitrijlichten zitten alleen op import viertjes uit duitsland (e.a.?). Als je die op je vier zet mag ie officieel niet APK goedgekeurt worden (zal wel loslopen denk ik).
Leo
Berichten: 64
Lid geworden op: zo apr 14, 2002 2:00 am
Locatie: Doorn

Bericht: # 11825Bericht Leo »

Er moet voor achteruitrijverlichting ook een schakelaar op/in je versnellingsbak, ergens bovenop, dicht bij de koppeling naar ik meen.
Daar moet je eerst eens aan zien te komen.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11826Bericht Willem de Zwijger »

Mbt afslaan: komt me bekend voor. Bij mij was de vacuumvervroeger ook kaduuk, zie mijn lange weg in de topic ontsteking afstellen. Ik zou trouwens gelijk de bougies, puntjes, verdelerkap en rotor vervangen.
Leander
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 30, 2002 2:00 am
Locatie: Smilde

Bericht: # 11840Bericht Leander »

Betreffende achteruitrijlichten: i.v.m. de APK keuring MOETEN deze zo aangesloten zijn dat deze automatisch gaan branden bij het inschakelen van de achteruitversnelling. Over werkverlichting aan de achterzijde zijn echter geen eisen bekend, dus bij vragen over deze achteruitrijverlichting bij een 4 gewoon zeggen dat het werkverlichting is (kunnen ze niets aan doen).
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11847Bericht jbeekmann »

volgens mijn informatie moeten alle lampen op de buitenkant van de auto het vooral doen! Dus als er lampen op de achterkant zitten moet er binnen ook een schakelaar zitten die ze aan en uit kan doen. Bij mij zit er een klemmetje om de versnellingspook (onder de kap), die stoot tegen een schakelaartje als ik hem in z'n achteruit zet.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 11879Bericht Moaske »

En waar zit dat schakelaartje dan precies ? Ik heb namelijk een F6 met van die achteruit-rij-lichten ingebouwd in de nummer plaat verlichting; ze werken verdikkeme alleen dus niet... :sad:
Heb je misschien een fotootje om me te mailen van hoe dat zit ? (of een beschrijving)
Groeten, moaske
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 26434Bericht holder »

[...] Daarna motor afzetten, verdeler openmaken, en als je dan zuigt op het slangetje hoort het contactpuntje heen en weer te schuiven.
Een ietsie-ietsie-pietsie maar? Ik zie dat tandwieltje met veel moeite iets bewegen. En als ik zelf aan het tandwiel draai zie ik de contactpunten schuiven.
Gebruikersavatar
Diana
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht: # 26438Bericht Diana »

De mijne had deed het ook (zie topic) er was iets met de bougies en iets met de contact puntjes?? ook stond hij niet goed afgesteld.
Nu is hij gemaakt en doet het super! :smile:
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 26448Bericht Willem de Zwijger »

Holder, ik krijg het gevoel dat je vacuumvervroeger kaduuk is. Je moet de puntjes echt wel zien bewegen
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 26495Bericht holder »

Ja, Willem. Ik heb <i>jouw</i> topic er ook even op nageplozen. Maar het blijft lastig. Je hebt toch wat referentie nodig. Ik voel hem wel lafjes vacuum zuigen, namelijk, maar de punten bewegen amper en (ook) plofjes in uitlaat.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 26498Bericht Willem de Zwijger »

Ja, zonder referentie is het lastig. Ik had nog een ontsteking liggen, en ik kon gemakkelijk het verschil zien bij zuigen. Heb je geen R4 in de buurt ? Anders hebben ze bij het magazijn wel iets liggen. Je mag ook bij mij komen kijken, maar ik denk dat je dichterbij wel iets kunt vinden. Philip zit ook in Den Haag.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem de Zwijger op 2003-09-18 09:23 ]</font>
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 26505Bericht jbeekmann »

Ik woon ook in D-H, echter ik plof ook... (als ik het gas los laat)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
holder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht: # 26507Bericht holder »

Philip woont volgens mij heel dicht bij mij in de buurt. Maar op mijn route rijd ik ook langs An3s. En bij hem moet ik nog even langs om een schroefje te kopieren.
Kunnen we niet een ont-plof-sleutel-dagje houden? Lijkt me wel vraag naar.
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 26508Bericht Bauke »

ont-ploffen: :lol:
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Plaats reactie