kan een 1400 iets sneller?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 25003Bericht R4F6GTX Automaat »

dus met kleinere banden lijkt het aan de teller te zien dat ik harder ga, maar ga eigenlijk langzamer (dan dattie aangeeft)?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25004Bericht Goof »

Op 2003-08-20 20:04, schreef an3s:
Nee, maar da's geen ramp. En geloof maar dat het niet alleen op de teller harder gaat.
Dat geloof ik dus wel, want de weerstand van je auto blijft even groot en het aantal omwentelingen van je as blijft gelijk, maar je legt wel minder afstand af met hetzelfde toerental. Ipv kleinere moet je dus GROTERE wielen monteren. Trek je langzamer op, maar ligt je topsnelheid hoger!
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 25011Bericht Ron »

Welbeschouwd heb je dus eigenlijk twee eindoverbrengingen in je auto.
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 25055Bericht an3s »

Nee, want daarmee maakje de weerstand voor de motor weer te groot. Geloof me, we hebben al een poosje kleinere bandjes om de gtl zitten en ik durf te wedden dat ie iedere andere normale GTL er niet alleen uit accelereert maar bovendien een hogere topsnelheid haalt. De motor haalt dankzij de kleinere bandjes namelijk met gemak 5000 toeren in de hoogste versnelling terwijl een GTL normaal in de 4 tegen de 4000 blijft hangen.

wedstrijdje organiseren?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 25075Bericht philip »

wil ik wel bijzijn maar dan nog even met mijn eend uit '54 niet met mijn tl die is nogal standaard
ik zou als ik paul was die automaat eruit halen en een gewone r5 bak liefst met 5 versnellingen er in bouwen,wedden dat ie gaat als een raket !!!!
die ontsteking zal hem niet heel veel sneller maken wel regelmatiger en waarschijnlijk zuiniger
maar eigenlijk moet je hem dan off-afstellen dus te vroeg waardoor je last kan krijgen van slijtage en misschien zo nu en dan een flinke plof
vaak niet goed voor zuigers en kleppen en je distributie riem zal ook klappen krijgen
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 25083Bericht R4F6GTX Automaat »

distributie riem? in een R4/5? Ja dag! niks riem.

Die automaat blijft fijn zitten; daar was het allemaal om te doen!
Niet nodig om een racemonster te maken, maar lekker een easy stadswagentje om door Eindhoven (stop)lichtstad te cruisen... alleen ietsje sneller bij de stoplichten weg kunnen. Topsnelheid is niet belangrijk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
philip
Berichten: 154
Lid geworden op: wo jul 23, 2003 2:00 am
Locatie: den haag

Bericht: # 26002Bericht philip »

sorry :ketting bedoel ik
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Plaats reactie