kan een 1400 iets sneller?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Dat geloof ik dus wel, want de weerstand van je auto blijft even groot en het aantal omwentelingen van je as blijft gelijk, maar je legt wel minder afstand af met hetzelfde toerental. Ipv kleinere moet je dus GROTERE wielen monteren. Trek je langzamer op, maar ligt je topsnelheid hoger!Op 2003-08-20 20:04, schreef an3s:
Nee, maar da's geen ramp. En geloof maar dat het niet alleen op de teller harder gaat.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Nee, want daarmee maakje de weerstand voor de motor weer te groot. Geloof me, we hebben al een poosje kleinere bandjes om de gtl zitten en ik durf te wedden dat ie iedere andere normale GTL er niet alleen uit accelereert maar bovendien een hogere topsnelheid haalt. De motor haalt dankzij de kleinere bandjes namelijk met gemak 5000 toeren in de hoogste versnelling terwijl een GTL normaal in de 4 tegen de 4000 blijft hangen.
wedstrijdje organiseren?
wedstrijdje organiseren?
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
wil ik wel bijzijn maar dan nog even met mijn eend uit '54 niet met mijn tl die is nogal standaard
ik zou als ik paul was die automaat eruit halen en een gewone r5 bak liefst met 5 versnellingen er in bouwen,wedden dat ie gaat als een raket !!!!
die ontsteking zal hem niet heel veel sneller maken wel regelmatiger en waarschijnlijk zuiniger
maar eigenlijk moet je hem dan off-afstellen dus te vroeg waardoor je last kan krijgen van slijtage en misschien zo nu en dan een flinke plof
vaak niet goed voor zuigers en kleppen en je distributie riem zal ook klappen krijgen
ik zou als ik paul was die automaat eruit halen en een gewone r5 bak liefst met 5 versnellingen er in bouwen,wedden dat ie gaat als een raket !!!!
die ontsteking zal hem niet heel veel sneller maken wel regelmatiger en waarschijnlijk zuiniger
maar eigenlijk moet je hem dan off-afstellen dus te vroeg waardoor je last kan krijgen van slijtage en misschien zo nu en dan een flinke plof
vaak niet goed voor zuigers en kleppen en je distributie riem zal ook klappen krijgen
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
-
distributie riem? in een R4/5? Ja dag! niks riem.
Die automaat blijft fijn zitten; daar was het allemaal om te doen!
Niet nodig om een racemonster te maken, maar lekker een easy stadswagentje om door Eindhoven (stop)lichtstad te cruisen... alleen ietsje sneller bij de stoplichten weg kunnen. Topsnelheid is niet belangrijk.
Die automaat blijft fijn zitten; daar was het allemaal om te doen!
Niet nodig om een racemonster te maken, maar lekker een easy stadswagentje om door Eindhoven (stop)lichtstad te cruisen... alleen ietsje sneller bij de stoplichten weg kunnen. Topsnelheid is niet belangrijk.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"