R4 GTL 85

Voor de grote klussen kun je hier je verhaal (en foto's) kwijt!

Moderators: Rik H., trompjohan, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Nando, R4F6GTX Automaat, Mark4GTL, Rik H., trompjohan, Nando

Bertje

Re: R4 GTL 85

Bericht: # 185433Bericht Bertje »

Wat ontlakken betreft: waarom niet gewoon schuren? Je hoeft m.i. niet tot blank metaal; als je tot de originele lak (of primer) bent, ben je ver genoeg om een goede basis te hebben voor een nieuw laksysteem.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
BVDP

Re: R4 GTL 85

Bericht: # 185544Bericht BVDP »

Weer even geleden maar er is ondertussen wel verder gewerkt. Vooral schilderwerken en materiaal op halen.
Ondertussen te weten gekomen dat ik een F6 stabilisatestang heb en daar de nodige rubbers voor opgehaald. De oude waren erg 'scheef' getrokken en verduurd. Hetzelfde verhaal voor de schokdempers; kleine lekken en slechte rubbers.
Verder veel bouten en sluitringen gereinigd en wat geschilderd. De schilderwerken aan het chassis naderen het einde. Een van de dagen nog steenslag eronder en dan is het verder terug opbouwen.
De volledige opbouw gaat wel nog ff duren. De spuiter is langs geweest om te bekijken of er bovenop de met de kwast aangebrachte verf terug een laklaag kon komen. Mits wat schuren bleek dat mogelijk maar het schuren deed hij liefst zelf om te vermijden dat er op te veel plaatsen bloot ijzer zat. De motorkap moet wel gestraald worden want daar zit bovenaan echt een stevige laag vliegroest; nergens doorgeroest of zo. Dat was het goede nieuws. Het slechte is dat het spuitwerk zelf voor na de zomer zal zijn :( . We hebben wel afgesproken dat hij vooraf de kale carrosserie spuit zodat ik deze al terug kan ophalen en de wagen terug opbouwen. Dat zal voor de zomer zijn maar wanneer precies is nog af te wachten omdat dit stopwerk is. Deuren, motorkap en achterklep zijn dus voor na de zomer. Blij dat het zo opgelost kan worden want kan kan ik eigenlijk zo goed als alles opbouwen.
Nog wat sfeerfoto's. Remmen heb ik open gemaakt omdat ik niet wist wat er in zat. Dat blijk nieuw materiaal maar ondertussen wel flink wat roest erop dus dat terug gereiningd en geverfd. In de linkse rem zat te veel vet want dat was waarschijnlijk met het optikken van de dop op de remtrommel door de dichting van de binnenste lager gedrukt. Toch goed dat ik het open deed dus.
De remleidingen ook op gepoetst. Ik kon het niet laten :P
Afbeelding

Afbeelding

Groet, Bart
Plaats reactie