Distributie ketting

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Distributie ketting

Bericht: # 135216Bericht Rudolf2 »

We hadden samen bij Fons op de koffie gemoeten, dan was het in één keer goed gekomen....

Rudolf
Peu404
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 11:02 am
Locatie: Tegelen

Re: Distributie ketting

Bericht: # 135259Bericht Peu404 »

Peu404 schreef:Als je ratel/gerinkel hoort in de buurt van de distributie is het de kettingspanner? GTL 100.000 km gelopen. De verloper zei dat jet de versleten rubbers van de pook waren, maar na vervanging is het geluid niet weg.
Motor gespoeld met Wyns motorreiniger, verse 20W60 er op en het ratelen is afgelopen. Waarschijnlijk was het oliekanaal van de kettingspanner verstopt door sludge.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: Distributie ketting

Bericht: # 135280Bericht Willem de Zwijger »

Hoe gaat dat ongeveer precies in zijn werk, dat spoelen met die motorreiniger?

Mijn 1400 blok ratelt ook al sinds mensenheugenis, ik had het idee dat het zo hoort. Zeker nadat ik op een engelse site ook wat jongens zag die net als ik de distributie open hadden gehaald om te kijken wat er aan de hand was en net als ik tot de conclusie kwamen dat er niks afwijkends te zien was.

Trouwens nog een aardig blooper van mijn persoontje: je trekt met veel moeite je blok uit de auto, verwijdert het distributie deksel, demonteert de kettingspanner, en ziet dan voor je ogen een achterliggend vulplaatje verwijnen....wat door de zwaartekracht voortgedreven onderin het carter valt. Waardoor je de carterpan er ook nog af moet halen en van een nieuwe pakking voorzien. Om daarna met veel moeite je blok er weer in te hijsen. En wat ben je aan het eind van de rit opgeschoten: helemaal niets...
lordje
Berichten: 685
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: Distributie ketting

Bericht: # 135286Bericht lordje »

Hallo die 20/60 is dat syntetische olie? Is niet erg aan te raden voor onze 4tjes zeggen deskundigen. Of is het anders groeten? Lordje.
Peu404
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 11:02 am
Locatie: Tegelen

Re: Distributie ketting

Bericht: # 135516Bericht Peu404 »

Motorreiniger is een product dat sludge oplost. Ca 20 minuten warm stationair laten draaien en olie verversen,
Is er van Wyns, maar ook van Forte.
Oude auto's willen nog wel eens last van sludge hebben. Verstopt oliekanalen, verhindert smering en dat is niet fijn.
De 20w60 is een olie voor klassiekers. Dikker dan de moderne olien en vult speling beter op. De oliedruk neemt ook toe. Gewoon te koop bij Brezan. Ik gooi het zomers ook in de Peugeot 404 en de 504.
s'Winters is hij zo dik dat de startmotor te langzaam draait. Millers Oil heeft hem trouwens ook.
Het is gewoon minerale olie. Synthetische olie is veel dunner.
Plaats reactie