licht

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

licht

Bericht: # 114175Bericht deutz »

Laatste aanpassing in mijn R4;binnenlicht als de voordeur opengaat!kwestie van extra (massa)draad trekken en via drukschakelaar links in het dashboard (wat het dichtst bij de deur zit)massa laten maken. wel een schakelaar gebruiken die in ruststand gesloten is! succes!!
niet geschoten is altijd mis!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: licht

Bericht: # 114176Bericht Willem de Zwijger »

En hoe ziet dat er op de foto uit?
Ik heb het in het verleden gedaan met een schaklaar ergens onder het slot, maar dat bleek qua levensduur toch niet zo geniaal.
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: licht

Bericht: # 114640Bericht Jakke »

Onlangs heb ik ook een deurcontact geplaatst voor de binnenverlichting, en tegelijk ook een zoemertje om te waarschuwen als je uitstapt en de lichten nog branden! Alles samen kost het enkele euro's, daar hoef je het niet voor te laten, en als je ooit al eens met een lege batterij gestaan hebt dan twijfel je niet om dit ook te plaatsen ...
Laatst gewijzigd door Jakke op za feb 06, 2010 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: licht

Bericht: # 114642Bericht Jakke »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: licht

Bericht: # 114652Bericht deutz »

Jakke,kun jij je binnenlicht aandoen met de deur dicht? gr.Jan. (uhh)
niet geschoten is altijd mis!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Re: licht

Bericht: # 114656Bericht Willem de Zwijger »

Waar koop je die schakelaar?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: licht

Bericht: # 114660Bericht Tweety »

deutz schreef:Jakke,kun jij je binnenlicht aandoen met de deur dicht? gr.Jan. (uhh)
Dat zal alleen kunnen met een extra schakelaar toch ? of eh hoe zit 't ook weer, bij de meeste auto's zorgt de deurschakelaar voor een onderbreking van de massa naar 't lampje bij gesloten deur... kan zijn dat het licht wel aankan bij gesloten deur, maar niet uit bij open deur ofzo.... of een extra 3 weg schakelaar oid...
'k vroeg me af zit zo'n piepertje voor de lichten niet meestal op het contactslot..??
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: licht

Bericht: # 114682Bericht Rudolf2 »

Oplossing voor dit opduikende probleempje: een tweede schakelaar tussen de ingaande en de uitgaande draad van je deurschakelaar; dan is het licht ook bij gesloten deur aan te zetten.
Een andere oplossing is een vooruitziende blik: spullen zoeken als er daglicht heerst, en bij gebrek daaraan de zoektocht uitstellen tot een moment dat er wel voldoende voorhande is :D

Rudolf
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: licht

Bericht: # 114684Bericht Mark4GTL »

nog een oplossing

zaklampje voor in de auto :D
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: licht

Bericht: # 114686Bericht Jakke »

Naast de twee lampjes (jawel ik heb tegelijkertijd een tweede lampje geplaatst; dus een links waar er standaard een is, en een rechts). Deze twee gaan aan/uit met het deurcontact. Een derde lichtje met schakelaar plaatste ik midden vooraan tegen de "hemel". Ik zal een van de dagen eens een schema plaatsen van de aansluitingen. De schakelaar heb ik gewoon in de autovakhandel gekocht en is (als ik me goed herinner) van het merk "Carpoint".
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: licht

Bericht: # 114690Bericht deutz »

eenvoudige oplossing:extra massa draad van het lampje naar de portierschakelaar!! (nw)
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie