Mijn 4 lust geen benzine.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Mijn 4 lust geen benzine.

Bericht: # 99755Bericht Thijsio »

Hallo allemaal,
Het is weer zover, ik heb weer eens een vraagje.
Ik heb een klein probleempje, want elke keer als ik ga tanken kotst mijn auto na een litertje of 2-3 steeds een beetje uit. Vervelend, want het komt op de een of andere manier toch vaak op mijn voeten, is zonde van de benzine, slecht voor het milieu en de lak onder de benzinedop is hartstikke vaal geworden.
Is het iets met een ontluchtingsslangetje? Hier weet ik niks vanaf. Kan ik er wat aan doen en wat dan?

Groet en alvast bedankt, Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Gebruikersavatar
Marjanne
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 12, 2006 5:12 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht: # 99758Bericht Marjanne »

Mij lijkt dat de ontluchting verstopt zit.

Het tankpistool minder ver in de opening stoppen wil ook weleens helpen (de lucht kan dan ook weg).
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

pas daar vooral in Amsterdam mee op!

Bericht: # 99759Bericht Peter_van_Assen »

Pas daarmee vooral in Amsterdam mee op. Ik heb net een bezwaarschrift tegen een transactievoorstel van 500 euro de deur uit gedaan. Ik had een eetlepel benzine langs mijn spatbord laten lopen en kreeg direct een procesverbaal aan mijn broek.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99766Bericht Mark4GTL »

idd
de ontluchting


raar volk in amsterdam
heb in enschede wel eens geknoeid, nooit iets van gehoord
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 99770Bericht Thijsio »

Dan heb je echt pech gehad, Dip. Ik knoei dus altijd en overal maar nog nooit een bekeuring.

Ik zal maar eens gaan kijken of ik die ontluchting doorgeblazen krijg. Iemand tips?
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99771Bericht Mark4GTL »

bij een lege tank aan beide zijden loshalen en de compressor erop.

even goed doorblazen en weer vastmaken

waarom een lege tank?
dan heb je minder last met benzinedampen.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
bimmo
Berichten: 29
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 11:20 pm
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 99772Bericht bimmo »

@dip: 500 euro voor een keertje benzine morsen?!? Dan heb ik minstens 3 miljoen euro uitgespaard sinds ik mijn 4 heb! Stond er een agent naast je of zo? Ik ga ook maar eens naar die ontluchting kijken...
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 99773Bericht Mark4GTL »

mocht je de ontluchting maar aan 1 kant los willen/kunnen halen

even met een ijzerdraadje "hengelen" naar wat vuil ofzo.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 99777Bericht Willem de Zwijger »

Misschien ten overvloede: Als je aan de binnenkant van je achterpatbord kijkt kun je naast de dikke vulpijp ook nog een dunner slangetje zien, dat is de ontluchtingsslang. Je kunt zien waar hij vastzit, en hem daar losmaken. Maarrr om hem schoon te maken moet je eigenlijk de andere kant los hebben, die zit vast aan de tank, en dat is meer werk om los te halen. Kun je ook laten doen, ik schat dat Jacques Wijker (Beverwijk) het in 1-2 uurtjes voor de bakker heeft. Hoe leger de tank, hoe fijner het sleutelt.
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

500 euro

Bericht: # 99800Bericht Peter_van_Assen »

Ja beste mensen,
In Amsterdam is men erg streng. Het bezwaarschrift is de deur uit. Dus ik zie het wel. Blijft allen opletten. Ik ben, in onze regio, met mijn R4 de laatste tijd al twee keer uit een rijdend rijtje auto's geplukt voor een technische contole. Niets aan de hand natuurlijk! Maar het is net of men collectief in Amsterdam de pik heeft op oudere auto's. Ik zal mijn ontluchting ook eens inspecteren.
Gebruikersavatar
Thijsio
Berichten: 247
Lid geworden op: za dec 03, 2005 12:31 am
Locatie: Kerk Avezaath

Bericht: # 99865Bericht Thijsio »

Dip, volgens mij doe je iets helemaal verkeerd! Ik woon ook in Amsterdam en toen ik met mijn toen ongekeurde vier, zonder autopapieren en rijbewijs langs zo'n fuik reed, mocht ik gewoon doorrijden. Daarna maar snel orde op zake gesteld en die auto laten keuren.
Misschien trek jij alle ellende naar je toe, op de een of andere manier. Blijf dan alstjeblieft rondrijden, dan kan ik lekker rondtuffen met mijn benzine proestende autootje.

Bedankt.
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
Gebruikersavatar
Peter_van_Assen
Berichten: 23
Lid geworden op: do aug 10, 2006 5:35 pm
Locatie: Amsterdam

standvastig

Bericht: # 99866Bericht Peter_van_Assen »

O, ik blijf ook zeker rondrijden, zo gemakkelijk krijgen ze me niet uit mijn R4. Volgens een geraadpleegde advocaat is het nog lang niet zeker dat ik een boete moet betalen. Ik houd jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 99898Bericht Roen »

Ik had het zopas ook voor.

Gelukkig had ik enkel dagen voordien dit topic gelezen en wist ik meteen wat me te doen stond.

Ik heb gewoon het rubberen buisje dat een bocht van 90° maakt richting de tank (onder het reservewiel) los gekoppeld en met een fietspomp langs beide kanten eens goed doorgeblazen. Probleem opgelost in nog geen uurtje werk :).
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
Plaats reactie