Olivier, jaaa ik ben nieuw!

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Olivier, jaaa ik ben nieuw!

Bericht: # 89004Bericht Olivier »

Goedenochtend/middag/avond,

Ten eerste hartstikke leuk dat ik me hier heb kunnen aanmelden.
Ik ben Olivier, 18jaar en zit in m'n eindexamen VWO.
Onlangs ben ik bezig gegaan met m'n rijbewijs en heb ik de R4 van mijn vader over genomen.

Toen mijn pa 18 was heeft hij van z'n spaarcentjes een gloednieuwe R4 GTL gekocht, dit was in 1981. In de tijd van toen tot nu is er ondertussen 3x van chassis gewisseld, 8x van uitlaat en de spatborden die ondertussen versleten zijn...Daar is ook maar over te zwijgen...
In ieder geval het R4'tje rijdt met zijn 430.000km nog steeds perfect, is nooooit gereviseerd en het is nog steeds starten en lopen (de koppakking is echter wel één keer vervangen).

Echter, in 1999 vond m'n pa het tijd om hem echt eens een optische opknapbeurt mee te geven...Dús het chassis werd vernieuwd en getectyleerd en vrijwel alle plaatdelen werden vervangen door nieuwe.
Daarbij werd het geheel gespoten in de kleur blauw metallic.
Vanwege tijdgebrek is het 4'tje toen helaas in de opslag beland, hij heeft ruim 5 jaren lang zielig op z'n platte bandjes gestaan...Totdat, ja totdat ik 18 werd en hem er weer uit gesleept heb.

Ik heb het electrisch systeem vernieuwd en het alles tot zover mogelijk weer aan de praat gekregen.
Ik stond bovendien helemaal perplex van het blokje dat deze na bijna 8jaar staan met 20sec., een beetje benzine én een nieuwe accu wéér heerlijk probleemloos liep...Fantastisch spul.

Het enigste wat ik nu nog zoek zijn 2 gordels voor de bestuurder en zijpassagier, deze waren 'opeens' kapot?

En daarbij werkt mijn elektrisch systeem op het rechter-voorknipperlicht na goed, maar nu alleen dat ene knipperlichtje nog?

Hoop dat ik jullie tot zover weer heb kunnen vermaken en laten we er daarbij een gezellige tijd van maken op het forum.

Mvg. Olivier
Geen
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 89007Bericht Willem de Zwijger »

Welkom Olivier, klinkt als een heel leuk project wat je daar onder handen hebt. Metallic blauw dat zijn er niet veel. Dat knipperlichtje is waarschijnlijk een slecht (massa)contact.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 89008Bericht Olivier »

Je bedoeld het massacontact welke tesamen met de rechterkoplamp-massadraad aan de carosserie bevestigt zit dmv. een M6 boutje?

Daar heb ik namelijk wél gewoon goede massa op, want mijn koplamp werkt wel gewoon naar behoren?
Ook is de fitting goed, deze zijn nieuw namelijk.
En wat ook raar vind, als ik m'n knipper naar links aan doe, gaat het knipperlampje op het dashboard gewoon knipperen zoals het hoort, doe je de knipper echt naar rechts, dan knippert het groene lampje één keer en daarna gaat deze uit en lijkt het alsof het systeem nu niet weet wat er moet gebeuren? M'n rechterachterknipperlicht werkt wel gewoon, maar voor nu dus niet. Ik denk zelf dat het ergens kortsluiting is oid, maar waar?
Geen
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 89013Bericht cees en jantine »

welkom!
mijn groene knipperlicht lichtje doet het af en toe ook niet..de knipperlichten doen het dan wel gewoon.

en het klinkt toch als een massa probleempje..
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 89014Bericht Olivier »

Naja, we gaan wel even kijken :P
Btw. je bedoeld (massa)contact achter het cockpithuis?
Of vooraan bij de carroserie? Want als ik de minpool pak van de accu, gebeurd er ook niets?

Edit:

Hierbij natuurlijk wat foto's van de schoonheid :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Foto van m'n EX-auto, nog steeds spijt ervan dat ik 'm weg gedaan heb.
Mercedes S-klasse 260SE, type W126 (sip)

Dit zijn gewoon de laatste oldskool sleeén allertijden:

Afbeelding
Geen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 89015Bericht jbeekmann »

sodemieters! Heb je nou spinners op je vier zitten??!! (dat zijn van die ronddraaiende wieldoppen)
Ziet eruit als een mooi huis trouwens!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 89016Bericht Olivier »

Haha spinners ja 8)
Het is een R4, dus er moet toch wel iets fouts aan zitten dan :lol:

Ik woon in Driebergen, onder Utrecht.
Geen
-Trelleur-
Berichten: 852
Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
Locatie: Enschede

Bericht: # 89024Bericht -Trelleur- »

Zo zie je maar dat je een 4tje nooit hoeft af te schrijven. Mooi verhaal.
Ik bergijp alleen niet wat je moet met een S-klasse als je nog geen rijbewijs hebt?
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 89031Bericht Mark4GTL »

Ziet er mooi. Uit.
als je belang hebt bij een electrisch schema om je knipperlicht probleem op te losse moet je gwn ff een gil geven
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 89035Bericht Olivier »

De S-klasse heb ik als niet lopend gekocht, weer lopend gemaakt en weer verkocht...

Voor een electrisch schema vd. R4, ik heb de Haynes manuel liggen die ik op de club heb besteld? Is dit hetzelfde schema als wat jij bedoeld?
Geen
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 89038Bericht brecht »

Olivier schreef:De S-klasse heb ik als niet lopend gekocht, weer lopend gemaakt en weer verkocht...
druk bezig :-) doe je een opleiding iin autotechniek o.i.d dat je nu al met dit soort dingen bezig bent?

En welkom trouwens
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 89039Bericht Willem de Zwijger »

Als je groene lampje 1 keer knippert, brandt de lamp voor dan ook ?
Raadselachtig. Slecht contact op een verbinding, tussen een stekker en de draad, of een draadbreuk waarschijnlijk. Ik zou eerst op het schema kijken waar de splitsing is tussen voor en achter zit, en vanaf daar dan een draad parallel trekken naar het niet werkende knipperlicht.
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 89040Bericht Mark4GTL »

Ik denk het wel.
En anders zullen er niet veel verschillen zitten in de schema`s
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Plaats reactie