stiften voor de deurscharnier
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- RenaultVierWiel
stiften voor de deurscharnier
Waar kan ik de stiften van gehard staal (cranck-spie? 6mm) kopen voor de deurscharnier van de GTL. Deze moeten 40 mm lang zijn.
De automaterialenzaak heeft ze niet.
Verder zoek ik cranck-spietjes van 50 mm lang en 3mm dik.
Deze zijn voor het slotmechanisme van de portieren.
De automaterialenzaak heeft ze niet.
Verder zoek ik cranck-spietjes van 50 mm lang en 3mm dik.
Deze zijn voor het slotmechanisme van de portieren.
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: stiften voor de deurscharnier
NergensRenaultVierWiel schreef:Waar kan ik de stiften van gehard staal (cranck-spie? 6mm) kopen voor de deurscharnier van de GTL. Deze moeten 40 mm lang zijn.
Heuts al geprobeert ?????????RenaultVierWiel schreef:De automaterialenzaak heeft ze niet.
Jammer dat het net pasen is geweestRenaultVierWiel schreef: Verder zoek ik cranck-spietjes van 50 mm lang en 3mm dik.
>> Doe mij maar een DAF <<
- RenaultVierWiel
demonteren van spanbussen
de spanbussen zitten doorgaans erg vast. Je moet het scharnier beslist goed ondersteunen als je de pinnen eruit wil slaan!
Gebruik een stift van 6mm met een vlakke voorzijde (anders zet de pen zich nog vaster) en een zware hamer.
vr gr Fons
de spanbussen zitten doorgaans erg vast. Je moet het scharnier beslist goed ondersteunen als je de pinnen eruit wil slaan!
Gebruik een stift van 6mm met een vlakke voorzijde (anders zet de pen zich nog vaster) en een zware hamer.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- RenaultVierWiel
Het eruitslaan van de spanbussen was geen probleem; er zat geen roest aan. Waarschijnlijk ligt het eraan dat het een R4 betreft van na 1982, dus met verzonken scharnieren.Willem de Zwijger schreef:En als dat niet wil: er bestaan Proxon slijpstiftjes die erin passen, daarmee kun je ze eruit slijpen (met een Dremel dus). Bij het motorkapscharnier heb ik deze methode een keer met succes toegepast op een vastgeroeste spanbus.
Portieren hebben nu geen speling meer, alles goed afgesteld. Openen en sluiten gaat ook weer perfect.
Alleen, .................... ik zit nu wel met een grote voorraad spanbussen van 6 mm dik, 40 mm lang (voor de deurscharnieren) en spanbussen van 3mm dik en 50 mm lang (voor het slotmechanisme).
Dit komt doordat de ijzerzaak een minimumorderbedrag hanteert van 20 euro.

Voor de mensen die spanbusjes willen overkopen van mij: Ik zal ze meenemen naar bijeenkomsten van de R4Club.
Hallo RenaultVierWiel,
Aangezien ik mijn verkreukelde deur moet vervangen, kan ik die spanbusjes goed gebruiken. Kan je er misschien ook een aantal opsturen voor een nader te bepalen bedrag? Dit zou voor mij erg prettig zijn.
En anders; waar ligt Hegelsom?
groeten,
Thijs
Aangezien ik mijn verkreukelde deur moet vervangen, kan ik die spanbusjes goed gebruiken. Kan je er misschien ook een aantal opsturen voor een nader te bepalen bedrag? Dit zou voor mij erg prettig zijn.
groeten,
Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984
Daarna: Renault 4 L uit 1990
Nu: Renault 4 F4 uit 1974
- RenaultVierWiel
Hoi Thijs,Thijsio schreef:Hallo RenaultVierWiel,
groeten,
Thijs
Als je binnenkort naar de ALV komt, zal ik ze voor je meenemen.
Waar ligt Hegelsom?? Heb jij vroeger op school de topografieles van Limburg gemist of zo? Was je toen ziek of zat je niet op te letten?

Sorry, maar Hegelsom kende ik echt niet, terwijl ik America wel ken, wat erbij ligt. Hoewel ik vrijwel nooit ziek was vroeger, heb ik Hegelsom toch even gemist, helaas.
De deur die ik nog had liggen had de andere helft van de scharnieren er nog aan, dus ik heb de spanbusjes niet meer nodig. Maar toch bedankt!
groet, Thijs
De deur die ik nog had liggen had de andere helft van de scharnieren er nog aan, dus ik heb de spanbusjes niet meer nodig. Maar toch bedankt!
groet, Thijs
Mijn eerste auto: Renault 4 GTL, 1984