Chassisbalken

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Chassisbalken

Bericht: # 82324Bericht 4TL »

Oepserdepoeps. vandaag de balken kaalgemaakt en de narigheid bleek stukken erger dan verwacht....
't gaat om de rechterbalk (achter de remdrukverdeler)

remdrukverdelerzijde
Afbeelding

Anderzijde:
Afbeelding

Op de site van otogassie staat dat ze er met 2 man 80 uur bezig zijn geweest om 2 balken te lassen. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 82325Bericht tio bueno »

Het is een pittig karwei. 80 uur?? wanneer ze het eraf en erop zetten van de wielophanging meenemen dan wordt het uiteraard weer een grotere klus. Maar 80 uur is inderdaad zwaar overdreven.
Zelf ben ik in m'n eentje misschien 40 uur bezig geweest. dus ja...
Hola, yo soy Hans
schoapke
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 82330Bericht schoapke »

geloof dat ze het tegenwoordig wel een stukje sneller doen.
wat wel scheeld is om de avond voor je begint, alle bouten en moeren alvast in te spuiten.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 82334Bericht Le Car »

Na 6xhet klusje gedaan te hebbeb doen we het nu 2,5 dag.
Wel met 2 man dus :wink:

Dan is alles weer op zijn plek incl al het bijbehorende remmen gebeuren.
Dat valt namelijk ook vaak vies tegen om los te halen.

Reken voor de eerste maal dus gerust 40 tot 50 uur.
Het gebruik van voorgevouwen profielen scheelt een dus en pak bijv gewoon nieuwe handremkabels en knip de oude gewoon door.
Het zelfde voor evt oude remslangen achter.

De profielen staan op de duiste site van de reno4-er.
Ik het ze ook op voorraad liggen in Amsterdam.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3210
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 82335Bericht Hanz »

'Tis weer herfst... de bladeren vallen van de bomen en slaan gaten in de chassis van onze viertjes :cry:
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 82343Bericht 4TL »

Liggen die overzet plaatwerkdelen ook bij het clubmagazijn en wat kosten die dingen?
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 82346Bericht Le Car »

Liggen niet in het magazijn.

In duitsland kost een setje €82 als ze alweer leverbaar zijn.
Bij mij zijn ze 2 tientjes goedkoper. :wink:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 82350Bericht GijSsie »

Op die plekken was die van mij ook slecht, alleen was die van mij nog ietjse beter 8) , maar is nu wel bijna helemaal gelast. Is even een beetje moeite maar het loont wel.

Hoe staat met de chassisbalken aan de zijkant onder de achterdeurtjes en op die 3 hoekjes voorin? die zijn dan wss ook doorgeroest... vrees ik :-?

Ik heb een stuk plaat gekocht en erin gelast. Plaat is niet zo heel duur, je moet alleen wel een zetbank hebben(of mogen gebruiken) en over een goede boormachine en meetgereedschap beschikken. En een lasapparaat natuurlijk :lol: .
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 82351Bericht 4TL »

Rest van de wagen is perfect.
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 82353Bericht GijSsie »

lijkt me sterk maargoed de wonderen zijn de wereld nog niet uit :D
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Chassisbalken

Bericht: # 82356Bericht otogazzi »

4TL schreef:Oepserdepoeps. vandaag de balken kaalgemaakt en de narigheid bleek stukken erger dan verwacht....
't gaat om de rechterbalk (achter de remdrukverdeler)


Op de site van otogassie staat dat ze er met 2 man 80 uur bezig zijn geweest om 2 balken te lassen. Is dat niet een beetje heel erg overdreven?

De allereerste keer dat we het deden deden we er meerdere dagen over.
80 uur is wat ruim bemeten, maar nogmaals het was de éérste keer. en daarnaast was het geen aangenomen werk.
In middels doen we er ongeveer 2,5 dagen over (zoals michiel al zei)

En als één kant slecht is is over het algemeen de andere kant ook wel slecht (met name het stuk wat precies achter de bevestigings plaat zit.

Je ziet regelmatig achterbalken die 'gerepareerd' zijn door precies eromheen een plaatje te lassen. En dan natuurlijk ook nog gewoon op de oude balk. Dan weet je weer precies hoelaat het is. Prutswerk! En achter het gelaste plaatje is het een drama..... Dan kun het beter niet doen

enne........ het is otogazzi hoor !!! :lol: :lol: :wink:
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 82454Bericht 4TL »

Is dat plaatwerk ook nog origineel leverbaar en maakt het wat uit qua passing waar ik het koop?
Clio '98
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 82463Bericht Le Car »

Orgineel nooit gemaakt.
"Orgineel" is ook een ruim begrip,zelfs bij de dealer tegenwoordig.

Meeste plaatwerk komt toch van Warney,van wezel of klokerholm.

De mijne zijn iig gelijk aan die uit duitsland.

In het magazijn liggen nog wel orginele balken a €275 p/s en nog een u-vormig inlas deel.Nadell het u-deel is enkele plaat en dus slecht 0.6 tot 0.8 mm dik en dat lijkt mij onvoldoende.
De inlasdelen van mij en die in Duitsland zijn 1,5 a 1,6 mm dik.
Dat is voldoende dik als enkele plaat
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Mustangsally
Berichten: 50
Lid geworden op: za jun 05, 2004 2:00 am
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht: # 82496Bericht Mustangsally »

Kijk, dat is herkenbaar.

Mustang heeft op dezelfde plek een zelfde gat zitten. Maar ook bij Mustang zijn alle andere "bekende" plekke wel in goede staat.

Maar hoe kom ik aan die inzetstukken, en hoe betaal ik ze?

Vertel, vertel.....
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 82519Bericht Neeelz »

pm naar Le Car, dan komt het goed.
Hij heeft ze er bij mij onder gezet: als je zag wat er aan rot, dun, slap restje plaatwerk uitkwam en wat voor stevig mooi, dik etc. nieuw stuk er weer inging, dan kun je er rustig op vertrouwen dat je die inzetstukken rustig kunt gebruiken: beter dan origineel!
Een quatrelle is het wel!
Plaats reactie