Vette bougie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Vette bougie

Bericht: # 81332Bericht Robo »

Ik heb een R4TL met een GTL motor bjr. 1992 ingevoerd uit Frankrijk met een huidige km-stand van 108700km.
Het probleem dat ik heb is dat hij regelmatig op 3 cilinders loopt. telkens weer na een paar honderd km. is de bougie van de 2e cilinder vuil. Na he t schoonmaken van deze bougie, loopt het motortje weer tateloos. De bougies zijn van het merk NKG.
Heeft iemand hiervoor een oplossing of een sugestie?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 81340Bericht Willem de Zwijger »

Rotor en verdelerkap recent vernieuwd ?
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Bericht: # 81341Bericht Robo »

De rotor en verdelerkap zien er nog goed uit, maar ik zal de tip proberen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 81342Bericht jbeekmann »

Het lijkt me specifiek een probleem van cilinder #2. Kleppen zou je kunnen controleren op speling en als je kop eraf is op lekkage. Of misschien een scheurtje thv. #2 in een pakking (spruitstukpakking, koppakking)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Robo
Berichten: 40
Lid geworden op: do okt 05, 2006 12:11 pm
Contacteer:

Bericht: # 81343Bericht Robo »

3 weken geleden de kleppen en de ontstekking opnieuw afgesteld. Wat betrefd de pakkingen heb ik nog niet nagekeken.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 81370Bericht jbeekmann »

Robo schreef:3 weken geleden de kleppen en de ontstekking opnieuw afgesteld. Wat betrefd de pakkingen heb ik nog niet nagekeken.
Als er een klep lekt dan maakt het stellen natuurlijk niet uit...
Ik heb trouwens geen idee of dat als gevolg een vette bougie kan hebben hoor. Iemand anders die een gok wil wagen?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 81425Bericht Willem de Zwijger »

Kan natuurlijk ook zijn dat de compressie slecht is, dat zou je kunnen meten. Of de vonk is slecht specifiek op die cilinder, dus vanaf de verdelerkap tm de bougie. Of de verbranding is slecht door slecht mengsel (lekke klep lijkt me goede oorzaak), of anderszins lage druk.
Plaats reactie