startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 12, 2002 2:00 am

startmotor

Bericht: # 77255Bericht lotte »

Hoi Allen,

Ik heb het volgende probleempje m.b.t. de startmotor.

Na het starten van mijn 4tje bleef de startmotor draaien. Ook na het uit het slot halen van de contact sleutel bleef de startmotor draaien.
Dit net zolang tot de accu leeg (en waarschijnlijk ook kaduk) was.
Weet iemand hoe dit kan? en hoe dit te voorkomen?
Is er ook een manier om de accukabel naar de startmoter te zekeren (is nu ongezekerd)
Ik hoor het graag als iemand iets weet.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 77260Bericht R4F6GTX Automaat »

Komt zelden voor. Je startmotor was waarschijnlijk toe aan een schoonmaakbeurt of revisie, nu kun je 'm hooguit als anker gebruiken. Je zal er een nieuwe op moeten zetten.

Zit het probleem niet intern in het contactslot?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77264Bericht jbeekmann »

Ai! Da's rot!
Ik zou een accukabel hebben losgetrokken als ik jou was, maarja, daar heb je nu niets aan.
Nieuwe (of tweedehands) startmotor lost het probleem op. Zo geplaatst en kost niet veel.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 77265Bericht Jan-Geert »

en vervang je contactslot!
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 77303Bericht roberto »

Het zou ook de bendix op het anker kunnen zijn deze wordt door het startrelais in de starterkrans op het vliegwiel getrokken, wanneer hij daar in zit maakt het relais een kontakt en draait de motor wanneer hij dan vast blijft zitten blijft hij door draaien, een zekering is bijna niet mogenlijk omdat er op het moment van starten 86-106 ampère door heen stroomt een optie is een zgn" massa pik" met deze sleutel sluit je de min geheel af.
het kontakt slot zou je kunnen controleren door het dunne draadje op het startrelais af te halen en een lampje op te zetten dan zie je of het uit en aan gaat wanneer je de sleutel omdraait
Plaats reactie