Hoi Allen,
Ik heb het volgende probleempje m.b.t. de startmotor.
Na het starten van mijn 4tje bleef de startmotor draaien. Ook na het uit het slot halen van de contact sleutel bleef de startmotor draaien.
Dit net zolang tot de accu leeg (en waarschijnlijk ook kaduk) was.
Weet iemand hoe dit kan? en hoe dit te voorkomen?
Is er ook een manier om de accukabel naar de startmoter te zekeren (is nu ongezekerd)
Ik hoor het graag als iemand iets weet.
startmotor
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Het zou ook de bendix op het anker kunnen zijn deze wordt door het startrelais in de starterkrans op het vliegwiel getrokken, wanneer hij daar in zit maakt het relais een kontakt en draait de motor wanneer hij dan vast blijft zitten blijft hij door draaien, een zekering is bijna niet mogenlijk omdat er op het moment van starten 86-106 ampère door heen stroomt een optie is een zgn" massa pik" met deze sleutel sluit je de min geheel af.
het kontakt slot zou je kunnen controleren door het dunne draadje op het startrelais af te halen en een lampje op te zetten dan zie je of het uit en aan gaat wanneer je de sleutel omdraait
het kontakt slot zou je kunnen controleren door het dunne draadje op het startrelais af te halen en een lampje op te zetten dan zie je of het uit en aan gaat wanneer je de sleutel omdraait