Grote beurt
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Grote beurt
Hallo allemaal,
Ik wil de F4 (1108 cc) uit '86 een grote beurt gaan geven zodat ie er weer helemaal klaar voor is, heeft er iemand nog tips die van belang zijn voor deze beurt, dan kan ik op inkoop gaan.
Groet
Sebas
Ik wil de F4 (1108 cc) uit '86 een grote beurt gaan geven zodat ie er weer helemaal klaar voor is, heeft er iemand nog tips die van belang zijn voor deze beurt, dan kan ik op inkoop gaan.
Groet
Sebas
>>> Keep the rubber side down <<<
- Rodeo-6
- Contacteer:
Bougies.verdelerkap,roter,contactpuntjes,bougiekabels,olie+filter,v-snaren,remblokken/voering/schijven,luchtfilter,brandstoffilter,remvloeistof na 3/4 jaar verversen, koelvloeistof contoleren op z'n bescherming,ontsteking afstellen, carb op z,n co-waarde, alle remmen reinigen en op hun gangbaarheid checken, wiellagers controleren, alle hoesen en rubbers checken, banden op droogte scheurtjes loopvlak en zij kant, moteursteun rubbers controleren, bakolie pijlen, remleidingen checken op roest vorming, ook je benzine leiding, ruitesproeier antivries, wisserbladen, lampjes checken, alle aarde verbindingen schoonmaken, schokbrekers op lekkage controleren en of ze vast zitten, stabilistator stang rubbers checken, alles smeren
Foto's er van maken en plaatsen op het forum

>> Doe mij maar een DAF <<
-
Tegelijk met contactpunten e.d. ook de condensator vervangen.
Kleppen stellen.
Bakolie niet pijlen maar peilen
Succes!
(heb je er een goed sleutelboek bij of vertrouw je op 't forum?)
Kleppen stellen.
Bakolie niet pijlen maar peilen

Succes!
(heb je er een goed sleutelboek bij of vertrouw je op 't forum?)
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Gewoon eerst laten keuren en dan weet je wat je moet doenRodeo-6 schreef:Bougies.verdelerkap,roter,contactpuntjes,bougiekabels,olie+filter,v-snaren,remblokken/voering/schijven,luchtfilter,brandstoffilter,remvloeistof na 3/4 jaar verversen, koelvloeistof contoleren op z'n bescherming,ontsteking afstellen, carb op z,n co-waarde, alle remmen reinigen en op hun gangbaarheid checken, wiellagers controleren, alle hoesen en rubbers checken, banden op droogte scheurtjes loopvlak en zij kant, moteursteun rubbers controleren, bakolie pijlen, remleidingen checken op roest vorming, ook je benzine leiding, ruitesproeier antivries, wisserbladen, lampjes checken, alle aarde verbindingen schoonmaken, schokbrekers op lekkage controleren en of ze vast zitten, stabilistator stang rubbers checken, alles smeren

We gaan toch geen werk ZOEKEN ???
Mijn keurstation geeft me 14 dagen tijd om de boel te herstellen en de herkeuring is grateloos !
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug