Grote beurt

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ifris
Contacteer:

Grote beurt

Bericht: # 64897Bericht Ifris »

Hallo allemaal,

Ik wil de F4 (1108 cc) uit '86 een grote beurt gaan geven zodat ie er weer helemaal klaar voor is, heeft er iemand nog tips die van belang zijn voor deze beurt, dan kan ik op inkoop gaan.

Groet

Sebas
>>> Keep the rubber side down <<<
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 64905Bericht Rodeo-6 »

Bougies.verdelerkap,roter,contactpuntjes,bougiekabels,olie+filter,v-snaren,remblokken/voering/schijven,luchtfilter,brandstoffilter,remvloeistof na 3/4 jaar verversen, koelvloeistof contoleren op z'n bescherming,ontsteking afstellen, carb op z,n co-waarde, alle remmen reinigen en op hun gangbaarheid checken, wiellagers controleren, alle hoesen en rubbers checken, banden op droogte scheurtjes loopvlak en zij kant, moteursteun rubbers controleren, bakolie pijlen, remleidingen checken op roest vorming, ook je benzine leiding, ruitesproeier antivries, wisserbladen, lampjes checken, alle aarde verbindingen schoonmaken, schokbrekers op lekkage controleren en of ze vast zitten, stabilistator stang rubbers checken, alles smeren

Foto's er van maken en plaatsen op het forum :wink:
>> Doe mij maar een DAF <<
Ifris
Contacteer:

Bericht: # 64906Bericht Ifris »

das me nog een aardig lijstje, heb je die zo standaard in de computer staan ofzo? :lol:

Maar hier kan in natuurlijk wel wat mee, ik ga nu dan maar eens op inkoop en ga er zeker foto's van maken.

Voor wie nog meer puntjes heeft, kom maar op :D
-Trelleur-

Bericht: # 64918Bericht -Trelleur- »

Tegelijk met contactpunten e.d. ook de condensator vervangen.
Kleppen stellen.
Bakolie niet pijlen maar peilen :wink:
Succes!
(heb je er een goed sleutelboek bij of vertrouw je op 't forum?)
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
Ifris
Contacteer:

Bericht: # 64920Bericht Ifris »

Ik heb een heeele handige schoonvader, met ook een R4.
Maar voor een zo volledig mogelijke lijst wilde ik het toch aan jullie vragen, met z'n allen weten we meer dan hij alleen toch :wink:

Groet

Sebas
mctommi
Contacteer:

Bericht: # 65015Bericht mctommi »

Rodeo-6 schreef:Bougies.verdelerkap,roter,contactpuntjes,bougiekabels,olie+filter,v-snaren,remblokken/voering/schijven,luchtfilter,brandstoffilter,remvloeistof na 3/4 jaar verversen, koelvloeistof contoleren op z'n bescherming,ontsteking afstellen, carb op z,n co-waarde, alle remmen reinigen en op hun gangbaarheid checken, wiellagers controleren, alle hoesen en rubbers checken, banden op droogte scheurtjes loopvlak en zij kant, moteursteun rubbers controleren, bakolie pijlen, remleidingen checken op roest vorming, ook je benzine leiding, ruitesproeier antivries, wisserbladen, lampjes checken, alle aarde verbindingen schoonmaken, schokbrekers op lekkage controleren en of ze vast zitten, stabilistator stang rubbers checken, alles smeren

Foto's er van maken en plaatsen op het forum :wink:
Gewoon eerst laten keuren en dan weet je wat je moet doen ;-)

We gaan toch geen werk ZOEKEN ???

Mijn keurstation geeft me 14 dagen tijd om de boel te herstellen en de herkeuring is grateloos !
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Ifris
Contacteer:

Bericht: # 65020Bericht Ifris »

ja sorry, hij is al gekeurd, en ben dus wel extra werk aan het doen ...

maar onderhoud is behoud zegt mijn baas altijd dus laat ik me daar dan maar een beetje aan houden, dan houden we de 4tjes een beetje op de weg.
Plaats reactie