Hard geluid tijdens rijden
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Hard geluid tijdens rijden
Mijn 2 4tjes (zowel Karel de GTL uit 84 als Sophie de TL uit 89) maken bij het toenemen van de snelheid (vanaf zo'n 20, 30 km/u) een steeds harder wordend geluid, wat mij lijkt uit de lagers te komen. Als je de koppeling intrapt, hoor je het nog steeds, dus het is puur mechanisch, niet motorisch.
Is dit een bekende kwaal en zijn het inderdaad de lagers?
Als die vervangen zouden moeten worden: is dat zelf een beetje te doen (ik ben niet handig met sleutelen) of is het niet zo'n dure ingreep?
Een boel vragen van de leek voor de kenner...
Is dit een bekende kwaal en zijn het inderdaad de lagers?
Als die vervangen zouden moeten worden: is dat zelf een beetje te doen (ik ben niet handig met sleutelen) of is het niet zo'n dure ingreep?
Een boel vragen van de leek voor de kenner...
Keizer Karel
-
-
Waarom zouden het de wiellagers niet kunnen zijn, denk je? Het geluid is overigens niet afhankelijk van in welke versnelling hij staat: koppeling in en gas los en je hoort het ook, daarom dacht ik aan de lagers.jbeekmann schreef:Dan zullen het geen wiellagers zijn. Eerder iets in de bak misschien? Is het geluid afhankelijk van de versnelling waar hij in staat?
Keizer Karel
-
Ja, ik heb ook sterk de indruk dat het van achteren komt. Dat zijn dan dus toch de lagers, die zich dus zeer waarschijnlijk bij de wielen zullen bevinden...jbeekmann schreef:De wiellagers zitten bij de wielenDan hoor je het dus daar vandaan komen. Vooral achter is het vaak goed te horen.

Heb je enig idee of dat een dure grap is?
Keizer Karel