Toen de vlotter naast het reservoir hing leek het mij nuttig tevens de werking van dit waarschuwingssysteem te controleren.
NIETS WAARSCHUWEN dus!!!!. Een tweede (gebruikte)vlotter uit de voorraad gepakt maar ook deze waarschuwde ook niet bij een te lage vloeistofstand.
Dan de zaak maar slopen, als het dan toch niet werkt!!. De eerste was netjes te demonteren en de andere moest ik slopen (was gelijmd).
Toen werd duidelijk dat het systeem niet meer KON werken. Alle metalen deeltjes welke het waarschuwingslampje moeten doen branden bij een te laag vloeistofniveau waren totaal geoxideerd. Uiteraard niet zo vreemd na 24 jaar in die agressieve vloeistof te hebben doorgebracht maar je moet er dus wel even aan denken.
Na grondig reinigen en controleren op de goede werking de ene weer netjes in elkaar gezet en de andere opnieuw verlijmd.
Nu waarschuwde het controlelampje wel als de vlotter naast het reservoir hing.
Dus kijk ook eens even naar de juiste werking van de waarschuwingssystemen.

Groeten Hans Kambier