WAARSCHUWING "vlotterschakelaar remvloeistof reservoir&
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
WAARSCHUWING "vlotterschakelaar remvloeistof reservoir&
Tijdens een kortgeleden uitgevoerde controle van de vloeistoffen onder de motorkap opende ik het reservoir van de hoodfsremcilinder om een beter beeld te krijgen van de hoeveelheid remvloeistof in het reservoir.
Toen de vlotter naast het reservoir hing leek het mij nuttig tevens de werking van dit waarschuwingssysteem te controleren.
NIETS WAARSCHUWEN dus!!!!. Een tweede (gebruikte)vlotter uit de voorraad gepakt maar ook deze waarschuwde ook niet bij een te lage vloeistofstand.
Dan de zaak maar slopen, als het dan toch niet werkt!!. De eerste was netjes te demonteren en de andere moest ik slopen (was gelijmd).
Toen werd duidelijk dat het systeem niet meer KON werken. Alle metalen deeltjes welke het waarschuwingslampje moeten doen branden bij een te laag vloeistofniveau waren totaal geoxideerd. Uiteraard niet zo vreemd na 24 jaar in die agressieve vloeistof te hebben doorgebracht maar je moet er dus wel even aan denken.
Na grondig reinigen en controleren op de goede werking de ene weer netjes in elkaar gezet en de andere opnieuw verlijmd.
Nu waarschuwde het controlelampje wel als de vlotter naast het reservoir hing.
Dus kijk ook eens even naar de juiste werking van de waarschuwingssystemen.
Groeten Hans Kambier
Toen de vlotter naast het reservoir hing leek het mij nuttig tevens de werking van dit waarschuwingssysteem te controleren.
NIETS WAARSCHUWEN dus!!!!. Een tweede (gebruikte)vlotter uit de voorraad gepakt maar ook deze waarschuwde ook niet bij een te lage vloeistofstand.
Dan de zaak maar slopen, als het dan toch niet werkt!!. De eerste was netjes te demonteren en de andere moest ik slopen (was gelijmd).
Toen werd duidelijk dat het systeem niet meer KON werken. Alle metalen deeltjes welke het waarschuwingslampje moeten doen branden bij een te laag vloeistofniveau waren totaal geoxideerd. Uiteraard niet zo vreemd na 24 jaar in die agressieve vloeistof te hebben doorgebracht maar je moet er dus wel even aan denken.
Na grondig reinigen en controleren op de goede werking de ene weer netjes in elkaar gezet en de andere opnieuw verlijmd.
Nu waarschuwde het controlelampje wel als de vlotter naast het reservoir hing.
Dus kijk ook eens even naar de juiste werking van de waarschuwingssystemen.
Groeten Hans Kambier
Met de RENAULT 4 club in het vizier meer plezier
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Bij mij hetzelfde probleem, ik had dus niet door dat ik dwars door mijn hoofdremcylinder heengetrapt was (voortaan eerst even remmen controleren voor te gaan rijden) Heb de handrem gebruikt en ben omgedraaid, ging wel goed.
Bij mij ook oxidatie en er was 1 pool verschoven waardoor het ringetje bleef hangen op de andere pool zonder contact te maken (kun je het je nog voorstellen.....)
Op zich heb je het ding zo uit mekaar en in elkaar gezet, geen moeite
Bij mij ook oxidatie en er was 1 pool verschoven waardoor het ringetje bleef hangen op de andere pool zonder contact te maken (kun je het je nog voorstellen.....)
Op zich heb je het ding zo uit mekaar en in elkaar gezet, geen moeite