motor in en uitbouwen, hoe veel tijd?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Karen
Contacteer:

motor in en uitbouwen, hoe veel tijd?

Bericht: # 61885Bericht Karen »

Hallo allemaal! ik ga zaterdag de motor van de pickup eruithalen nakijken en weer terug plaatsen. Is dat kwa tijd goed te doen of niet?
Ben ervaren monteur met renault werkplaatshandboek ernaast :D
het is een 1100 motortje.

groetjes, Jacob
vriend van karen....
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 61886Bericht Jan-Geert »

zit de motor niet vast?

zo ja kan je beter een ander blokje erin gooien , voor meer info kan je ook wel ff toevoegen aaan msn

r4fpjx11@hotmail.com zonder r4 ervoor ;)
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 61888Bericht Bruutmans »

Met 2-en heb je em er op een goei 2 a 2,5 uur wel uit hoor.
Succes met em,ow ja en foto`s maken van de operatie en dan hier plaatsen,altijd leuk en interessant ook. :wink: :D
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 61894Bericht Rodeo-6 »

je kan toch ook gewoon de moteur in de pick-up nakijken :lol:

spiegeltje erbij voor de moeilijke hoekjes :-?
>> Doe mij maar een DAF <<
Le Car
Contacteer:

Bericht: # 61902Bericht Le Car »

IK snap niet helemaal wat je wilt nakijken???

De garage bouwt hem ook niet uit,toch....:roll:
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 61903Bericht R4F6GTX Automaat »

inderdaad, waarom eruit bouwen om na te kijken. Verveel je je? Heeft ie 500.000+ km gelopen dan?
Ben ervaren monteur met renault werkplaatshandboek ernaast
Werk jij aan Lada's of Skoda's dan of zo?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Karen
Contacteer:

Bericht: # 61905Bericht Karen »

De oude startmotor werkte niet meer, dus heb ik die vervangen door een gereviseerde. Nou hebben ze het schroefdraad van die twee gaten (ipv 3) in de nieuwe startmotor eruit geboord, er moet onderaan dus nog een moer op die bout, en het blokje wil ik even goed schoonmaken en polijsten :wink: .
+ ik kan de remleidingen beter bekijken, is ook belangrijk.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 61906Bericht R4F6GTX Automaat »

startmotor zit altijd met bouten plus moeren vast... (3 stuks op het koppelingshuis)
Remleiding kan je zo toch ook zien? zaklampje doet wonderen.

Maar als jij graag het hele blok eruit pakt moet je dat doen. Ik zal je niet tegen houden. Ik kom je ook niet helpen!

Begin met de accu eruit te halen. Dan de centrale dopjes van je voorwielen verwijderen. In het middengat steek je een lange dop van 24 (of korte met klein verlengstuk) en draait de centrale moer van de aandrijfas los. Dan krik je de voorkant op en haal je de voorwielen eraf. Dan de remklauwen losmaken en aan de kant hangen; fuseekogels losmaken en stuurkogels ook, dan de hele naaf eraf pakken en zo de aandrijfassen eruit nemen. Als het goed is loopt er nu wat olie uit de bak. Let op de moeren waar die vanaf komen; ze zijn onderling niet verwisselbaar. Dan de naaf weer terug zetten anders is het moeilijk om de wagen heen en weer te zetten, tenzij je een compleet ingerichte garage ter beschikking hebt. Stuurkogels los laten want het hele stuurhuis moet eraf. Kijk uit dat de stelplaatjes er niet bij verloren raken en goed kijken hoe die zitten. Motorkap eraf halen. > 2 moertjes dop 11 en een knikstuk langs de onderkant met veel kruipolie. Alle snoertjes en bedradingen die er aan zitten eraf halen, zo ook de slangen etc, dat is wel duidelijk. Koppelingskabel loshalen (achter bij de startmotor) en de moeren aan de onderkant van het motorsteunrubber losmaken (elke kant 1)(dop 13) Aan de voorkant van de bak de 2 bovenste bevestigingsbouten verwijderen, de onderste2 een gedeelte losdraaien. Versnellingspook moet er ook nog vanaf, uitlaatbocht ook, slangen van de kachel, radiateur helemaal eraf, de dwarsbalk waar de stangen van de radiateur aan hangen moet ook weg, hier en daar zit een klein snoertje dat ook los moet (1 onder de oliefilter en 1 van het koelwatertemperatuursensortje (op de cylinderkop). Vergeet de gaskabel en de chokekabel ook niet los te maken. Dan ben je zover dat je de motor eruit kan gaan takelen.
En dat om te kijken of de remleiding okee is... Veel plezier ermee ! Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Karen
Contacteer:

Bericht: # 61922Bericht Karen »

Bij nader inzien hebben we ervoor gekozen het blok er toch maar niet uit te halen...
Alles zit nu toch op z'n plek, en hij doet't!
Plaats reactie