Winterstand luchtinlaat
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Winterstand luchtinlaat
Waarom rijdt mijn 4 GTL beter met de luchtinlaat op de winterstand?
Als ik de luchtinlaat bij hogere buitentemperaturen op de zomerstand zet moet ik langer met een beetje de choke uit rijden en om de 120 km p/u te halen heb ik dan ook de choke een beetje nodig.
Wie heeft er een advies.
Hans Kambier
Als ik de luchtinlaat bij hogere buitentemperaturen op de zomerstand zet moet ik langer met een beetje de choke uit rijden en om de 120 km p/u te halen heb ik dan ook de choke een beetje nodig.
Wie heeft er een advies.
Hans Kambier
Met de RENAULT 4 club in het vizier meer plezier
-
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: Winterstand luchtinlaat
effe je ontsteking controleren, kontactpunten, bougie's en ontstekings moment, is dat goed, je staitionair mengselschroef een halve tot helehkambier schreef:Waarom rijdt mijn 4 GTL beter met de luchtinlaat op de winterstand?
Wie heeft er een advies.
Hans Kambier
slag open draaien, succes.
>> Doe mij maar een DAF <<
het gaat er niet om hoe je luchtinlaat staat; het gaat om het totale samenspel van afstelling van ontsteking, brandstof, lucht , enz. Alles moet geoptimaliseerd worden en dan loopt je autootje perfekt.
als die van jou zo is afgesteld dat hij altijd (dus niet alleen in de winter) die wat warmere, want voorverwarmde, lucht nodig heeft, laat dan inderdaad die luchtinlaat lekker op de winterstand staan. En mocht je op een snoeihete dag last krijgen van een slecht lopende motor, ga er dan maar van uit dat de temperatuur van de aangezogen lucht te hoog is en zet hem dan alsnog op zomerstand. waarschijnlijk merk je bij iets koeler weer een aantal dagen later meteen weer dat het ding niet meer zo mooi loopt.
sukses!
als die van jou zo is afgesteld dat hij altijd (dus niet alleen in de winter) die wat warmere, want voorverwarmde, lucht nodig heeft, laat dan inderdaad die luchtinlaat lekker op de winterstand staan. En mocht je op een snoeihete dag last krijgen van een slecht lopende motor, ga er dan maar van uit dat de temperatuur van de aangezogen lucht te hoog is en zet hem dan alsnog op zomerstand. waarschijnlijk merk je bij iets koeler weer een aantal dagen later meteen weer dat het ding niet meer zo mooi loopt.
sukses!

Ik zal nog eens proberen de afstelling te optimaliseren maar heb daar in het veleden al menig uurtje aan besteed zonder het gewenste resultaat.
Bedankt voor alle reacties tot nu toe

Groeten hans kambier
Met de RENAULT 4 club in het vizier meer plezier
-