De GTL en de F6 hebben beiden de 1108 cc moter met moter nummer 688.
Nu heb ik ook een blok staan met moter nummer C1E, ook 1108 cc uit een andere F6
Wie weet wat het verschil is tussen de ene en de andere.
Even een moterblok technies vraagje
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik weet dat de een een compressie verhouding van 8,5 heeft (F6), en de ander van 9,5 à10 (GTL)....
Alleen hoe je die onderling herkend als er geen R4 omheen hangt weet ik echt niet.
Alleen hoe je die onderling herkend als er geen R4 omheen hangt weet ik echt niet.
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...

De 688-xx(e713), in diverse uitvoeringen van 34 tm 52 pk(din).
in oa Caravelle,r5gtl,estafette,r8,r10,r6tl,r4gtl,
De C1E (688)34 tm 48 pk(din) in oa. r9,r11,r5,clio,expresse,super5,r4 bestel.
Bijde blokken zijn dus eigenlijk gelijk,alleen hebben ze in 1982 alle blokken C1E genoemd.Er waren nl al een stuk of 8 varianten op het 688 blok.
Het C1E blok is nog tot 1996 gebruikt in de oa de Clio.
in oa Caravelle,r5gtl,estafette,r8,r10,r6tl,r4gtl,
De C1E (688)34 tm 48 pk(din) in oa. r9,r11,r5,clio,expresse,super5,r4 bestel.
Bijde blokken zijn dus eigenlijk gelijk,alleen hebben ze in 1982 alle blokken C1E genoemd.Er waren nl al een stuk of 8 varianten op het 688 blok.
Het C1E blok is nog tot 1996 gebruikt in de oa de Clio.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.