Even een moterblok technies vraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 42173Bericht Rodeo-6 »

De GTL en de F6 hebben beiden de 1108 cc moter met moter nummer 688.
Nu heb ik ook een blok staan met moter nummer C1E, ook 1108 cc uit een andere F6

Wie weet wat het verschil is tussen de ene en de andere.
>> Doe mij maar een DAF <<
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 42180Bericht Moaske »

Ik weet dat de een een compressie verhouding van 8,5 heeft (F6), en de ander van 9,5 à 10 (GTL)....
Alleen hoe je die onderling herkend als er geen R4 omheen hangt weet ik echt niet.
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Gebruikersavatar
Lambo
Berichten: 24
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 2:00 am
Locatie: Drenthe

Bericht: # 42183Bericht Lambo »

C1E-uit R5 en R6
C1E/688-uit R4

identieke blokken.

C- staat voor: Cléon fonté=gietijzeren blok, zijdelinks geplaatste nokkenas,
distributie ketting,
5 krukaslagers.

1- staat voor enkele carburateur

E- staat voor inhoud in cc, tussen 1051-1125 cc.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 42278Bericht Rodeo-6 »

Vandaag maar eens even de moterkappen opgetrokken van :
>>>>>>>Theunis<<<<<<<<

"De Kroaat"
"De Blauwe"
"De Tomaat"
"De Combie"

en het blijkt weer allemaal zo simpel te zijn.
Een 688 zit in een GTL en een C1E in een F6
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 42292Bericht Le Car »

De 688-xx(e713), in diverse uitvoeringen van 34 tm 52 pk(din).
in oa Caravelle,r5gtl,estafette,r8,r10,r6tl,r4gtl,

De C1E (688)34 tm 48 pk(din) in oa. r9,r11,r5,clio,expresse,super5,r4 bestel.

Bijde blokken zijn dus eigenlijk gelijk,alleen hebben ze in 1982 alle blokken C1E genoemd.Er waren nl al een stuk of 8 varianten op het 688 blok.
Het C1E blok is nog tot 1996 gebruikt in de oa de Clio.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 42301Bericht Rodeo-6 »

Hij is helemaal geweldig, dank
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie