Nee, dat is niet spontaan gebeurd, maar ik lees ergens een tip voor piepende waterpompen. Zeggen dat je een lepel remvloeistof in je koelwater moet gooien.
DOT3 of DOT4. DOT5 schijnt niet op te lossen.
Nou weet ik niet veel van remvloeistof, maar ik weet wel dat het agressieve rotzooi is en erg hygroscopisch.
Kan iemand verklaren of dit echt een goede tip is? Ik vind het maar dubieus.
Remvloeistof in koelwater
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
?? Nog nooit van gehoord! Wat heb je er nu als koelvloeistof inzitten?
Echte koelvloeistof heeft als basis gedemineraliseerd water en bevat additieven zoals anticorrosiemiddelen, antischuimmiddelen, antivries en... smeermiddelen! Die laatste zorgen ervoor dat het lager van de pomp en de afdichtingen soepel blijven. Deze additieven worden 'verbruikt' en je zou eigenlijk elke twee jaar moeten verversen. Probeer dat eens, misschien heb je het probleem dan al opgelost.
Haal dit wel bij de automaterialenzaak. Gamma-spul is niet zo sjiek en zou wel eens alleen antivries kunnen bevatten.
Echte koelvloeistof heeft als basis gedemineraliseerd water en bevat additieven zoals anticorrosiemiddelen, antischuimmiddelen, antivries en... smeermiddelen! Die laatste zorgen ervoor dat het lager van de pomp en de afdichtingen soepel blijven. Deze additieven worden 'verbruikt' en je zou eigenlijk elke twee jaar moeten verversen. Probeer dat eens, misschien heb je het probleem dan al opgelost.
Haal dit wel bij de automaterialenzaak. Gamma-spul is niet zo sjiek en zou wel eens alleen antivries kunnen bevatten.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!