Mede 4 liefhebbers,
Enige tijd geleden had ik in het forum een vraag gesteld over het niet meer vrijkomen van de koppeling. Ik vreesde zelf dat het druklager/drukgroep versleten zou zijn, en er werdt ook nog versleten vingers gemeld, maar het aantal hints dat het de kabel wel eens zou kunnen zijn, heeft mij ertoe gezet om dit eerst aan een zeer nader onderzoek te onderwerpen, alleen al vanwege het feit dat dit een stuk sneller te realiseren is.
Ik had 1 gerafeld staaldraadje in de koppelingkabel gevonden, en dit leek mij wat sterk om alleen deze problemen te veroorzaken. Toen ik verderging met demonteren kwam ik in de koppelingshevel een uitgesleten gat tegen. http://www.imga.net/images/renault4/hevelweb01.jpg dit leek mij wat overdreven. Dus mee genomen naar het werk, ondertussen nieuwe kabel besteld bij Stam in Utrecht die mij wederom zeer fantastisch en geduldig te woord hebben gestaan.
Op het werk de hevel maar eens schoongemaakt, en het hele gat maar dicht gelast. Toen weer vlak geslepen, en het gat opnieuw geboord, en dat zag er een stuk beter uit. http://www.imga.net/images/renault4/hevelwebrep.jpg
Helaas bleek de binnengekomen kabel zo'n 20 tot 30 centimeter te kort dus weer terug naar Stam die eens aandachtig de boeken in dook en een andere bestelde. De volgende dag een telefoontje op mijn werk dat ik de kabel op kon halen ( dat service nog bestaat zeg ).
Vandaag de boel gemonteerd, en zie daar, het probleem is opgelost. De koppeling gaat nu een stuk soepeler, en komt weer helemaal vrij. Iedereen bedankt voor zijn of haar suggesties. Op naar de A.P.K....
Hevel koppeling versleten....
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Dan maar eens proberen dan....

Zoals je ( hopelijk ) kunt zien een behoorlijk uitgewoond gat.

En als ik het goed begrepen heb, kun je nu zien wat ik ervan gebrouwen heb, door het gat helemaal dicht te lassen en opniew te boren. Samen met de kabel geeft dit dus het gewenste resultaat : een werkende koppeling!

Zoals je ( hopelijk ) kunt zien een behoorlijk uitgewoond gat.

En als ik het goed begrepen heb, kun je nu zien wat ik ervan gebrouwen heb, door het gat helemaal dicht te lassen en opniew te boren. Samen met de kabel geeft dit dus het gewenste resultaat : een werkende koppeling!
-