Hevel koppeling versleten....

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Mustangsally
Contacteer:

Bericht: # 41305Bericht Mustangsally »

Mede 4 liefhebbers,

Enige tijd geleden had ik in het forum een vraag gesteld over het niet meer vrijkomen van de koppeling. Ik vreesde zelf dat het druklager/drukgroep versleten zou zijn, en er werdt ook nog versleten vingers gemeld, maar het aantal hints dat het de kabel wel eens zou kunnen zijn, heeft mij ertoe gezet om dit eerst aan een zeer nader onderzoek te onderwerpen, alleen al vanwege het feit dat dit een stuk sneller te realiseren is.

Ik had 1 gerafeld staaldraadje in de koppelingkabel gevonden, en dit leek mij wat sterk om alleen deze problemen te veroorzaken. Toen ik verderging met demonteren kwam ik in de koppelingshevel een uitgesleten gat tegen. http://www.imga.net/images/renault4/hevelweb01.jpg dit leek mij wat overdreven. Dus mee genomen naar het werk, ondertussen nieuwe kabel besteld bij Stam in Utrecht die mij wederom zeer fantastisch en geduldig te woord hebben gestaan.

Op het werk de hevel maar eens schoongemaakt, en het hele gat maar dicht gelast. Toen weer vlak geslepen, en het gat opnieuw geboord, en dat zag er een stuk beter uit. http://www.imga.net/images/renault4/hevelwebrep.jpg

Helaas bleek de binnengekomen kabel zo'n 20 tot 30 centimeter te kort dus weer terug naar Stam die eens aandachtig de boeken in dook en een andere bestelde. De volgende dag een telefoontje op mijn werk dat ik de kabel op kon halen ( dat service nog bestaat zeg ).

Vandaag de boel gemonteerd, en zie daar, het probleem is opgelost. De koppeling gaat nu een stuk soepeler, en komt weer helemaal vrij. Iedereen bedankt voor zijn of haar suggesties. Op naar de A.P.K....
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 41308Bericht Rodeo-6 »

En hoe vind je deze:
Afbeelding
>> Doe mij maar een DAF <<
Mustangsally
Contacteer:

Bericht: # 41312Bericht Mustangsally »

Dat ziet er erg bekend uit. Ik had de faqw nog gelezen en daar stond dat er geen plaatjes ge-post kunnen worden, dus ikhad de links er maar ingezet....
Mustangsally
Contacteer:

Bericht: # 41313Bericht Mustangsally »

Dan maar eens proberen dan....

Afbeelding

Zoals je ( hopelijk ) kunt zien een behoorlijk uitgewoond gat.

Afbeelding

En als ik het goed begrepen heb, kun je nu zien wat ik ervan gebrouwen heb, door het gat helemaal dicht te lassen en opniew te boren. Samen met de kabel geeft dit dus het gewenste resultaat : een werkende koppeling!
Willem de Zwijger

Bericht: # 41348Bericht Willem de Zwijger »

Goed werk, en heel mooi met die plaatjes zo !
Plaats reactie