Andere motor inbouwen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ardi
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 2:00 am
Locatie: Lopik

Bericht: # 30034Bericht Ardi »

Aangezien ik ongeveer 600 km in de week rijd in mijn bolide ben ik aan het kijken of ik er geen 1.4 in kan zetten met een vijfbak. Ook omdat mijn 1.1 ongeveer 1:200 rijd met olie en mijn ene bougie steeds zwartroet (elke 400km schoonmaken)

nu is mijn vraag of mijn auto met een een andere motor(inhoud) nog door de APK komt???
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 30036Bericht Ton »

Geen probleem,als alles maar op deugdelijke wijze vast zit!
Gast

Bericht: # 30046Bericht Gast »

Er was laatst een R5blok + bak op de sloop gesignaleerd.
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 73&forum=1
Moet je wel een koppelingshuis van de 4 tussen zetten, het blok 2 cm omhoog ivm stuurstang, en een list verzinnen om die ongeveer 5 cm extra lengte van de versnellingsbak op te vangen. Met de zoekfunctie kun je alle beschouwingen die daarover gedaan zijn wel vinden.
Ik ga dit ook doen, ik heb een blok en bak in huis, maar ik weet niet wanneer ik er tijd voor krijg cq ga maken. Maar als je het gaat doen, hou ons op de hoogte, dit zijn interessante dingen om 'live' te volgen.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 30047Bericht Willem de Zwijger »

That was me dus.
Ardi
Berichten: 24
Lid geworden op: ma jan 06, 2003 2:00 am
Locatie: Lopik

Bericht: # 30111Bericht Ardi »

Bij mij duurt het ook nog even voor ik zover ben. Eerst ga ik mijn carrosserie demonteren en het chassis goed lassen en conserveren en daarna speelt pas het inbouwen van de motor. Ik denk dat dathetdan toch wel februari/maart is.

Maar op tijd onderdelen zoeken en je kijken wat er kan is nooit weg, een goed begin is het halve werrk zullen we maar zeggen.......
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30128Bericht Goof »

JAJA, chassis en carroserie scheiden, ff de handel helemaal lassen en conserveren en dan alles weer bij elkaar brengen en dat in 3 maanden tijd, terwijl het buiten vriest? Keep on dreaming, of je moet verder weinig te doen hebben natuurlijk. Ik ben alleen al 3 maanden aan het lassen, laat staan de rest. maar evengoed succes gewenst.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 30129Bericht Jan-San »

Ben al 3 maanden aan het shoppen! :lol: :lol:
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 30130Bericht Jan-San »

En al 1,5 jaar aan het dromen.......Maar het komt wel. :wink:
Gast

Bericht: # 30355Bericht Gast »

wat betreft de APK:
-de motor moet deugdelijk vastzitten ( hoeft niet met de originele bevestigingspunten)
-het vermogen mag niet met meer dan 50% toenemen (in geval dit wel zo is, typeplaat van de motor verwijderen en voor de APK de gaskabel terugstellen.
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 30356Bericht Ton »

Vermogen is niet belangrijk,het wordt met de APK niet gemeten!
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 30389Bericht Folkert »

Dat wou ik ook net ff zeggen... Dat is mij een volledig onbekend verschijnsel. Dan zou ik wel erg nat gaan met mn vier a vijf keer het vermogen...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30390Bericht Goof »

Op 2003-12-13 17:32, schreef Anonymous:
wat betreft de APK:
-de motor moet deugdelijk vastzitten ( hoeft niet met de originele bevestigingspunten)
-het vermogen mag niet met meer dan 50% toenemen (in geval dit wel zo is, typeplaat van de motor verwijderen en voor de APK de gaskabel terugstellen.
Hoezo gaskabel terugstellen? Als de motor minder toeren maakt wil dat nog niet zeggen dat ie minder kracht levert.
Volgens mij levert een AT blok, zeker een getunede bij stationair al onderhand meer vermogen als origineel.
Bovendien begint die APK keurmeester zich ook wel eens achter de oren te krabben als die motor niet meer als pak em beet 2000 toeren draait. Als ie dan onder de kap een keer een slinger aan die gasklep geeft, dan vliegen de toeren alsnog omhoog en daarmee het koppel en vermogen.

Kortom, dit is grote quatsch, net als die vermogenmeting.

Was deze anonumous een overijverige RDW ambtenaar?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 30391Bericht Gast »

Voor APK inderdaad is het vermogen niet van belang.
Wel voor de Belastingdienst.
Namelijk de Vermogensbelasting.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 30392Bericht Goof »

Of je bent een Belg of een enorme grapjas :smile:
Overigens belg in dit verband omdat daar de wegenbelasting wordt bepaald aan de hand van het originele motorvermogen net als in frankrijk.
Of was het motorinhoud?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ton
Berichten: 69
Lid geworden op: zo jun 08, 2003 2:00 am
Locatie: Apeldoorn

Bericht: # 30396Bericht Ton »

Was wel leuk geweest als ze bij de apk ook een vermogenstestbank hadden............
Plaats reactie