Andere motor inbouwen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Aangezien ik ongeveer 600 km in de week rijd in mijn bolide ben ik aan het kijken of ik er geen 1.4 in kan zetten met een vijfbak. Ook omdat mijn 1.1 ongeveer 1:200 rijd met olie en mijn ene bougie steeds zwartroet (elke 400km schoonmaken)
nu is mijn vraag of mijn auto met een een andere motor(inhoud) nog door de APK komt???
nu is mijn vraag of mijn auto met een een andere motor(inhoud) nog door de APK komt???
Er was laatst een R5blok + bak op de sloop gesignaleerd.
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 73&forum=1
Moet je wel een koppelingshuis van de 4 tussen zetten, het blok 2 cm omhoog ivm stuurstang, en een list verzinnen om die ongeveer 5 cm extra lengte van de versnellingsbak op te vangen. Met de zoekfunctie kun je alle beschouwingen die daarover gedaan zijn wel vinden.
Ik ga dit ook doen, ik heb een blok en bak in huis, maar ik weet niet wanneer ik er tijd voor krijg cq ga maken. Maar als je het gaat doen, hou ons op de hoogte, dit zijn interessante dingen om 'live' te volgen.
http://www.r4club.nl/phpBB/viewtopic.ph ... 73&forum=1
Moet je wel een koppelingshuis van de 4 tussen zetten, het blok 2 cm omhoog ivm stuurstang, en een list verzinnen om die ongeveer 5 cm extra lengte van de versnellingsbak op te vangen. Met de zoekfunctie kun je alle beschouwingen die daarover gedaan zijn wel vinden.
Ik ga dit ook doen, ik heb een blok en bak in huis, maar ik weet niet wanneer ik er tijd voor krijg cq ga maken. Maar als je het gaat doen, hou ons op de hoogte, dit zijn interessante dingen om 'live' te volgen.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Bij mij duurt het ook nog even voor ik zover ben. Eerst ga ik mijn carrosserie demonteren en het chassis goed lassen en conserveren en daarna speelt pas het inbouwen van de motor. Ik denk dat dathetdan toch wel februari/maart is.
Maar op tijd onderdelen zoeken en je kijken wat er kan is nooit weg, een goed begin is het halve werrk zullen we maar zeggen.......
Maar op tijd onderdelen zoeken en je kijken wat er kan is nooit weg, een goed begin is het halve werrk zullen we maar zeggen.......
JAJA, chassis en carroserie scheiden, ff de handel helemaal lassen en conserveren en dan alles weer bij elkaar brengen en dat in 3 maanden tijd, terwijl het buiten vriest? Keep on dreaming, of je moet verder weinig te doen hebben natuurlijk. Ik ben alleen al 3 maanden aan het lassen, laat staan de rest. maar evengoed succes gewenst.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Hoezo gaskabel terugstellen? Als de motor minder toeren maakt wil dat nog niet zeggen dat ie minder kracht levert.Op 2003-12-13 17:32, schreef Anonymous:
wat betreft de APK:
-de motor moet deugdelijk vastzitten ( hoeft niet met de originele bevestigingspunten)
-het vermogen mag niet met meer dan 50% toenemen (in geval dit wel zo is, typeplaat van de motor verwijderen en voor de APK de gaskabel terugstellen.
Volgens mij levert een AT blok, zeker een getunede bij stationair al onderhand meer vermogen als origineel.
Bovendien begint die APK keurmeester zich ook wel eens achter de oren te krabben als die motor niet meer als pak em beet 2000 toeren draait. Als ie dan onder de kap een keer een slinger aan die gasklep geeft, dan vliegen de toeren alsnog omhoog en daarmee het koppel en vermogen.
Kortom, dit is grote quatsch, net als die vermogenmeting.
Was deze anonumous een overijverige RDW ambtenaar?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------