verotte kokerbalken / fase 2

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
berend

Bericht: # 23557Bericht berend »

Hier zijn we weer.
Ten eerste: Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) kan met recht 'citrofile' worden genoemd, er staan (hele) oude citroëns in alle types, enkele oude Peugeots èn hij heeft een tiental R4-tjes in onderhoud. Desgevraagd weet hij niets van het gerucht dat hij tevens Alfa dealer zou zijn, ik heb ze bij hem ook niet gezien.
Tem tweede: hij heeft kontakt gezocht met Gordini; het tussenlassen van die 'inzetstukken' betekent ongeveer 30 (!) uur werk, ergo iets tussen de € 1500 en € 2000!. Hamvraag: heb ik dat voor het op de weg houden van mijn lieve R4-tje over?
Weet iemand nog wat? Suggesties?
Dankdankdank
Berend
Goof

Bericht: # 23558Bericht Goof »

Ahum... 30!!!! uur werk?!?!?!?
Zoek je een fijne beunlasser die dat karwei in een avondje kan piepen. meer tijd zou je daar mijns inziens niet voor nodig moeten hebben. Zeker niet als jij al het voorwerk doet, zoals bouten en moeren vast een keer losdraaien.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 23564Bericht R4F6GTX Automaat »

Waar staat fase 1 van dit onderwerp? Waar zit de 'rottigheid'? Misschien dat ik kan helpen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gast

Bericht: # 23566Bericht Gast »

Op 2003-07-29 20:50, schreef berend:
Hier zijn we weer.
Ten eerste: Le Garage in Wassenaar (Vd Velde) kan met recht 'citrofile' worden genoemd, er staan (hele) oude citroëns in alle types, enkele oude Peugeots èn hij heeft een tiental R4-tjes in onderhoud. Desgevraagd weet hij niets van het gerucht dat hij tevens Alfa dealer zou zijn, ik heb ze bij hem ook niet gezien.
Kijk maar eens op zijn website:

http://www.legarage.nl

en klik op het kopje 'modern'. Daar wordt toch wel zoiets gesuggereerd.
Tem tweede: hij heeft kontakt gezocht met Gordini; het tussenlassen van die 'inzetstukken' betekent ongeveer 30 (!) uur werk, ergo iets tussen de € 1500 en € 2000!. Hamvraag: heb ik dat voor het op de weg houden van mijn lieve R4-tje over?
Weet iemand nog wat? Suggesties?
Dankdankdank
Berend
Nou levert Anne Lucardie (Gordini) inderdaad wel heel netjes laswerk, maar 30 uur is wel wat al te gortig. Voor een goedkopere oplossing zou ik eens contact zoeken met Piet Boekee van 'Mobiele Lasservice Delft' 06-13611758. Hij is vaak veel pragmatischer in hoe je het een en ander goedkoop op kan lossen en hij kent de R4 door en door dus je hoeft niet bang te zijn dat ie de boel verprutst.
an3s

Bericht: # 23567Bericht an3s »

Ja, dat was ik weer... Even vergeten mijn naam en wachtwoord in te kloppen :smile:

Overigens komt Piet desgewenst gewoon met zijn lasapparatuur bij je garage langs en maakt het daar in orde.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
berend

Bericht: # 23593Bericht berend »

Op 2003-07-29 23:16, schreef R4F6GTX Automaat:
Waar staat fase 1 van dit onderwerp? Waar zit de 'rottigheid'? Misschien dat ik kan helpen.
Die staat hieronder: verrotte kokerbalken
Kun / weet je wat?
Berend
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 23595Bericht R4F6GTX Automaat »

lassen! voor, achter, rechts, links, alles?
berend

Bericht: # 23596Bericht berend »

Op 2003-07-30 21:12, schreef R4F6GTX Automaat:
lassen! voor, achter, rechts, links, alles?
Klinkt veelbelovend. Zou jij die inzetstukken kunnen aanbrengen (plus nog een plekje rechtsvoor) en wat schat je dat dat me gaat kosten?
Berend
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 23600Bericht R4F6GTX Automaat »

zou ik eerst moeten zien.
philip

Bericht: # 23719Bericht philip »

nou berend dat kan je aan paul wel overlaten normaal zou ik je kunnen helpen want ik doe het laswerk voor oa auto's van toen in de beverninckstr in den haag maar ja effe niet ivm wiplash dus ga lekker naar paul ook een renault 4 freak
alleen duurt mijn r4tje dan wel wat langer vrees ik
(geintje paul)
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Plaats reactie