https://www.franzose.de/en/Renault/R4/T ... /ANR82612/
https://www.franzose.de/en/Renault/R4/T ... /ANR85052/
p.s. dashboard is nog niet losgekoppeld
1989 Spaanse R4 F6 glas



Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Het is volgens mij de 2e, de aansluiting op dashboard zit er zo uit. Maar belangrijker: je had gelijk, de kabel is niet echt defect maar de aansluiting in de tellerbak is los waardoor hij inderdaad omhoog is gelopen. Dat is nu tijdelijk hersteld, maar ik denk toch dat ik tzt een nieuwe kabel bestel.Bertje schreef: ma aug 17, 2020 9:48 am Op de foto's zie ik geen binnenkabel aan de zijde vd versnellingsbak. Ik zou toch eens onder het dashboard kijken. Mogelijk zit de aansluiting op de tellerbak los en is de binnenkabel naar boven gelopen. Deze zou je dan weer terug naar beneden moeten kunnen schuiven en weer moeten kunnen aansluiten.
Het verschil tussen de 2 kabels van Der Franzose die je laat zien is trouwens vooral de lengte, de aansluitingen zijn denk ik hetzelfde. Aangezien een F6 een 1108cc motor heeft zou ik dan voor de eerste (langere) kabel gaan; bij de tweede kabel staat immers dat deze voor L/TL is (dus 845cc motor). Maar goed, wacht eerst de documentatie van Hanz maar eens af.
Dank je Hanz, fijne site, die kon ik nog niet.Hanz schreef: zo aug 23, 2020 8:35 am ik zou zeggen dat je die van 1760mm moet hebben. wat Bertje ook suggereert. Zie bijvoorbeeld https://piezasautosclasicos.com/cable-c ... clip-176cm
Ik zal ook puntjes mee bestellen!Hanz schreef: ma aug 24, 2020 7:12 pm PiezasClasicos is prima, de eigenaar is zelf een liefhebber.
DJ4 is voor de modernere viertjes, DF4 voor de oudere. Mijn Furgoneta, een R2108S uit 1971 heeft een DF4-61. Op de R210-B (F4 v/a 1983) en R2370 (F6 v/a 1983) zit DJ4-21 (tot 17178 resp. 314799) of DJ4-25 (vanaf 17179 resp 314800).
Vergeet vooral de puntjes niet!