stationair gebok
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
stationair gebok
nu ben ik het even kwijt: vanmorgen reed ie nog als een zonnetje, overdag m'n klepjes gecontroleerd,die waren goed en de kleur van de bougies bekeken, ook prima bruin, rijd ik vanmiddag naar huis en bij stationair toerental varieert het nogal, das nog tot daar aan toe maar als ik 50 rijdt dan doe ie dat ook, waardoor die bokkig begint te rijden.
dus vacuumvervroeger gecontroleerd ,die werkt, en als ik het vacuumslangetje los trek gaat ie prachtig rustig lopen alsof er niks aan de hand is !???
wie weet wat er loos is???
groetjes,ronny
dus vacuumvervroeger gecontroleerd ,die werkt, en als ik het vacuumslangetje los trek gaat ie prachtig rustig lopen alsof er niks aan de hand is !???
wie weet wat er loos is???
groetjes,ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
als de motor loopt zuigt hij vacuum hierdoor vervroegd hij de ontsteking, als hij met slang niet mooi loopt en zonder slang wel betekend dit dus dat de onsteking te laat staat, lijstje niet goed afgewerkt ( afstellen met de stroboscoop)
Laatst gewijzigd door roberto op vr jan 30, 2009 5:57 am, 2 keer totaal gewijzigd.
vooralsnog lijkt het dat dat de oplossing is maar nu is die motor natuurlijk hardstikke koud maar hij liep al beter had ik het idee ( met choke)
nu moet ik weg (werken) maar morgenochtend ga ik het dan echt zeker weten
robberto en fons : bedankt !
nu moet ik weg (werken) maar morgenochtend ga ik het dan echt zeker weten
robberto en fons : bedankt !
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
ja roberto goed idee, heeft die zoekfunctie in het verleden ook meer nut!
nou het probleem was dus dat de ontsteking te laat stond,
dat was te herkennen aan het feit dat de motor beter (regelmatiger) liep zodra het vacuumslangetje van de vervroeger af getrokken
word en dat met eenzelfde snelheid slecht loopt
en als je gas geeft wel redelijk normaal loopt.
door de hele ontstekingsklok ietsje ( 0,5 cm ofzo) met-de-klok-méé te verdraaien,
daardoor word het vonkpunt vervroegt naar het punt dat ie moet zijn,
meer weet ik er nu even niet over te melden ,dus........
bytheway: met een stroboscoop afgesteld op het vliegwiel, dan klopt m'n ontsteking voor geen meter,
dan rijdt ik niet harder meer dan 60km/h
hoe dat komt ,geen flauw idee,heb alles gecontroleerd tot aan de distributieketting/tandwielen aan toe maar nix gevonden
( wel een kleine olielekkage sindsdien door de prutverbinding tussen carterpan en distributiedeksel)
nou het probleem was dus dat de ontsteking te laat stond,
dat was te herkennen aan het feit dat de motor beter (regelmatiger) liep zodra het vacuumslangetje van de vervroeger af getrokken
word en dat met eenzelfde snelheid slecht loopt
en als je gas geeft wel redelijk normaal loopt.
door de hele ontstekingsklok ietsje ( 0,5 cm ofzo) met-de-klok-méé te verdraaien,
daardoor word het vonkpunt vervroegt naar het punt dat ie moet zijn,
meer weet ik er nu even niet over te melden ,dus........
bytheway: met een stroboscoop afgesteld op het vliegwiel, dan klopt m'n ontsteking voor geen meter,
dan rijdt ik niet harder meer dan 60km/h
hoe dat komt ,geen flauw idee,heb alles gecontroleerd tot aan de distributieketting/tandwielen aan toe maar nix gevonden
( wel een kleine olielekkage sindsdien door de prutverbinding tussen carterpan en distributiedeksel)
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen