ja roberto goed idee, heeft die zoekfunctie in het verleden ook meer nut!
nou het probleem was dus dat de ontsteking te laat stond,
dat was te herkennen aan het feit dat de motor beter (regelmatiger) liep zodra het vacuumslangetje van de vervroeger af getrokken
word en dat met eenzelfde snelheid slecht loopt
en als je gas geeft wel redelijk normaal loopt.
door de hele ontstekingsklok ietsje ( 0,5 cm ofzo) met-de-klok-méé te verdraaien,
daardoor word het vonkpunt vervroegt naar het punt dat ie moet zijn,
meer weet ik er nu even niet over te melden ,dus........
bytheway: met een stroboscoop afgesteld op het vliegwiel, dan klopt m'n ontsteking voor geen meter,
dan rijdt ik niet harder meer dan 60km/h
hoe dat komt ,geen flauw idee,heb alles gecontroleerd tot aan de distributieketting/tandwielen aan toe maar nix gevonden
( wel een kleine olielekkage sindsdien door de prutverbinding tussen carterpan en distributiedeksel)
