GEGIL

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 46728Bericht carioca »

Dat gaat mijn pet te boven hoor. Ik rijd toch liever op de normale manier!!! :lol: Misschien is dat nog een leuk thema voor een volgende r4 dag: Rijden met handicaps! :P :P
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 46730Bericht jbeekmann »

en vieze handen
ben dol op vieze handen...
Moteurtje hoeft er dus niet uit zoals ik al zei, het is gewoon een mogelijkheid. Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 46732Bericht carioca »

Jas, prik jij mar een weekend, jij bent de drukst bezette persoon onder ons. Misschien is het ook een optie voor ons om de vrijdag erbij vrij te nemen? Waar gaan we knutselen??
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 46746Bericht Rodeo-6 »

jbeekmann schreef:
en vieze handen
Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...
Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.

En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog 8) 8) 8)
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen :lol: :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 46763Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-Six schreef: Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.

En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog 8) 8) 8)
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen :lol: :lol:
Klopt, behalve dat de boel gaat vibreren als je de koppelingsplaat niet goed centreert. Dat is gelul. Als je ze niet goed centreert krijg je de bak er niet op en mochten ze toch een beetje scheef zitten is dat meteen verholpen zodra je de eerst keer de koppeling intrapt. (als ie weer rijdt)
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 46769Bericht Willem de Zwijger »

Je haalt me de woorden uit de mond ! :wink:
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 46770Bericht Rodeo-6 »

Er blijven natuurlijk altijd mensen die het beter denken te weten :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 46791Bericht jbeekmann »

Psies...
Kleine aanvulling (als we toch volledig willen zijn):

- auto hoog op bokken zetten
- onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
- koppelingskabel loshalen
- bakmassakabel loshalen
- evt. achteruitrijlichtschakelaardraadje (3x woordwaarde) lostrekken

Koppelingsplaat centreren voor trillen is idd onzin, centreren echter wel noodzakelijk voor het monteren, anders gaat ie nooit over die prise-as heen. (bij sommige plaat-drukgroep-lagersetjes zit een centreerdoorn)
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 46817Bericht Rodeo-6 »

jbeekmann schreef:

Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Maar wel iets anders.............
Dan haal je ze toch niet los, even logisch nadenken misschien ????
Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
Kabeltjes en snoertjes zijn natuurlijk $@#$#@ dingen

We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag, met alle verwensingen en foto's, ha ha :lol: :roll: 8)

"Nog meer plezier, met een vibreer 4"
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
carioca
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:00 am
Locatie: Rotterdam

Bericht: # 46819Bericht carioca »

Gelukkig weet Jasper wat ie moet doen, mij stijgt het bloed al naar m'n hoofd en de moed in mijn schoenen!!
Zullen we de broodjes etc gebruiken voor de tour in Zuid Holland!?!?!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 46821Bericht brecht »

carioca schreef: mij stijgt het bloed al naar m'n hoofd en de moed in mijn schoenen!!!
dan moet je op je kop gaan staan!
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 46822Bericht brecht »

Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
jbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneus :P
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 46827Bericht Rodeo-6 »

brecht schreef:
Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
jbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneus :P
Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los

En de baksteun aan de voorzijde

En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel :lol: :lol: :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 46828Bericht Le Car »

3 maanden geleden samen met suus en vriend hetzelfde kllusje gedaan.

Onderste traverse hoeft niet weg,is onnodig en veel extra werk.
Wel even de bak licht verdraaien met uittrekken ander loopt ze vast op het chassis.
Hier zitten uitsparingen voor in de bak.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 46829Bericht brecht »

Rodeo-Six schreef: Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los
En de baksteun aan de voorzijde
En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel :lol: :lol: :lol:
ga je nu jezelf tegen spreken om toch nog het laatste woord te kunnen hebben? om als nog wat te verbeteren te hebben?

uit een eerder bijdrage van jou:
Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.
ik volg jou niet
Plaats reactie