


Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Moterkap weg,jbeekmann schreef:Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...en vieze handen
Klopt, behalve dat de boel gaat vibreren als je de koppelingsplaat niet goed centreert. Dat is gelul. Als je ze niet goed centreert krijg je de bak er niet op en mochten ze toch een beetje scheef zitten is dat meteen verholpen zodra je de eerst keer de koppeling intrapt. (als ie weer rijdt)Rodeo-Six schreef: Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.
En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog![]()
![]()
![]()
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen![]()
Maar wel iets anders.............jbeekmann schreef:
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Stelletje theoretica.brecht schreef:Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneusjbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
ga je nu jezelf tegen spreken om toch nog het laatste woord te kunnen hebben? om als nog wat te verbeteren te hebben?Rodeo-Six schreef: Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los
En de baksteun aan de voorzijde
En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel![]()
![]()
ik volg jou nietMoterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.