GEGIL
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
 - Berichten: 1174
 - Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
 - Locatie: Delphi alleen op afspraak
 - Contacteer:
 
Moterkap weg,jbeekmann schreef:Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...en vieze handen
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.
En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen
>> Doe mij maar een DAF <<
			
						- 
				R4F6GTX Automaat
 - Berichten: 9001
 - Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
 - Locatie: Duckstad
 
Klopt, behalve dat de boel gaat vibreren als je de koppelingsplaat niet goed centreert. Dat is gelul. Als je ze niet goed centreert krijg je de bak er niet op en mochten ze toch een beetje scheef zitten is dat meteen verholpen zodra je de eerst keer de koppeling intrapt. (als ie weer rijdt)Rodeo-Six schreef: Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.
En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog![]()
![]()
![]()
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen![]()
- 
				Willem de Zwijger
 - Berichten: 2765
 - Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
 - Locatie: Diemen
 
Psies...
Kleine aanvulling (als we toch volledig willen zijn):
- auto hoog op bokken zetten
- onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
- koppelingskabel loshalen
- bakmassakabel loshalen
- evt. achteruitrijlichtschakelaardraadje (3x woordwaarde) lostrekken
Koppelingsplaat centreren voor trillen is idd onzin, centreren echter wel noodzakelijk voor het monteren, anders gaat ie nooit over die prise-as heen. (bij sommige plaat-drukgroep-lagersetjes zit een centreerdoorn)
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
			
			
									
						
							Kleine aanvulling (als we toch volledig willen zijn):
- auto hoog op bokken zetten
- onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
- koppelingskabel loshalen
- bakmassakabel loshalen
- evt. achteruitrijlichtschakelaardraadje (3x woordwaarde) lostrekken
Koppelingsplaat centreren voor trillen is idd onzin, centreren echter wel noodzakelijk voor het monteren, anders gaat ie nooit over die prise-as heen. (bij sommige plaat-drukgroep-lagersetjes zit een centreerdoorn)
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
			
						Nulla tenaci invia est via!
- Rodeo-6
 - Berichten: 1174
 - Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
 - Locatie: Delphi alleen op afspraak
 - Contacteer:
 
Maar wel iets anders.............jbeekmann schreef:
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Dan haal je ze toch niet los, even logisch nadenken misschien ????
Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
Kabeltjes en snoertjes zijn natuurlijk $@#$#@ dingen
We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag, met alle verwensingen en foto's, ha ha
"Nog meer plezier, met een vibreer 4"
>> Doe mij maar een DAF <<
			
						- Rodeo-6
 - Berichten: 1174
 - Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
 - Locatie: Delphi alleen op afspraak
 - Contacteer:
 
Stelletje theoretica.brecht schreef:Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneusjbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
Je schroeft de bak los
En de baksteun aan de voorzijde
En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel
>> Doe mij maar een DAF <<
			
						3 maanden geleden samen met suus en vriend hetzelfde kllusje gedaan.
Onderste traverse hoeft niet weg,is onnodig en veel extra werk.
Wel even de bak licht verdraaien met uittrekken ander loopt ze vast op het chassis.
Hier zitten uitsparingen voor in de bak.
			
			
									
						
							Onderste traverse hoeft niet weg,is onnodig en veel extra werk.
Wel even de bak licht verdraaien met uittrekken ander loopt ze vast op het chassis.
Hier zitten uitsparingen voor in de bak.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
			
						ga je nu jezelf tegen spreken om toch nog het laatste woord te kunnen hebben? om als nog wat te verbeteren te hebben?Rodeo-Six schreef: Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los
En de baksteun aan de voorzijde
En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel![]()
![]()
uit een eerder bijdrage van jou:
ik volg jou nietMoterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.